I když ještě před pár týdny nebylo jasné, jestli se závody letos vůbec uskuteční, přesto už teď hlásí ubytovací zařízení plno. „Volná místa na polovinu srpna nemám. Musel by se stát zázrak, aby třeba někteří rezervaci zrušili," sdělila Radmila Dlapková, která provozuje penzion v Ostrovačicích už dvacet let.

Po celou dobu k ní na Grand Prix jezdí stejná klientela. „Za tu dobu se z nich stali moji známí. To, že přijedou vždy v srpnu, je tradice. Jsou u nás spokojení," řekla Dlapková.

Jezdí stále stejní

Podobné je to v kempu Oáza v Ostrovačicích. „Tradičně k nám jezdí stejní lidé. Máme posledních pár volných míst, ale rezervace už neberu," sdělila Jitka Božková.

Drží totiž místo Španělům a Francouzům. „O nich vím, že jezdí na Grand Prix vždycky. Potřebují hodně místa, protože mají velké karavany," říká žena, která má v kempu pět set metrů čtverečních vyhrazených pro stany a karavany.

Ceny za ubytování v polovině srpna zvyšuje Božková jen symbolicky. „Za člověka je stejná jako po celý rok, cenu za místo pro stan zvyšujeme o padesát korun. Symbolicky. Jinak by nás lidé ukamenovali," směje se Božková.

Vyšší ceny má při Grand Prix v penzionu také Dlapková. „Nejsou stejné jako jindy, ale nijak horentně je nezvyšujeme," podotkla.

V hotelu Kobero v Říčanech u Brna mají třetí srpnový víkend třikrát vyšší ceny než obyčejně. Také tam mají obsazeno dlouho dopředu a z osmdesáti lůžek už není volné ani jedno. „Spí u nás soutěžní týmy, takže si místo zamlouvají na rok dopředu," sdělil Lubomír Kokojan.

Potvrdil, že Grand Prix je pro něho zásadní akce roku a otázka existence. „Kdyby nebyla, můžeme hotel okamžitě zavřít. Tržby z tohoto období nás totiž živí i přes zimu. Pokud by Velká cena skončila, zkrachovali bychom," přiznal Kokojan.

Také pro penzion Dlapkové je Velká cena akce roku. „Kdyby se nejela, určitě by to byla škoda. Podobně jako když skončily na okruhu superbiky. Ale vyloženě ztrátové by to pro nás nebylo. Přežili bychom," řekla žena.

V restauraci Paddock přímo na brněnském okruhu se už na Grand Prix také chystají a budou posilovat personál. Pokud by závod skončil, o velké tržby by přišel i provozovatel restaurace Paddock Robert Horváth, který se při závodu stará o občerstvení účastníků. „V takovém případě by se dal očekávat celoroční odliv lidí. Ztrátové by to bylo pro restaurace ve vzdálenosti až padesát kilometrů," řekl už dříve provozovatel Horváth.