Čtveřice mužů založila před devíti lety vlastní civilní aeroklub. Veškeré ušetřené peníze milovníci létajících strojů vložili do vysloužilých vojenských letadel, která zrekonstruovali a denně teď s nimi trénují.

„Tvrdé nácviky se opakují téměř každý den, protože skupinová akrobacie na proudových letounech patří mezi nejobtížnější v létání vůbec,“ říká dvaačtyřicetiletý István Kanas. Nácvik sestavy podle něj začíná nejdřív jen v jednom letadle, pak ve dvojici a trojici.

„Secvičujeme se krok za krokem. Každý detail má svůj význam a základem je absolutní důvěra ve schopnosti druhých kolegů,“ tvrdí Kanas.
Strach odvážní piloti neznají. A to dokonce i přesto, že zrekonstruovaná letadla mají už své roky dávno odsloužené. „Je pravda, že některé letouny Galeb G2 jsou starší než my, ale jsou po kompletní opravě a ve výborném stavu. Jsou rychlé a spolehlivé. A hlavně je máme dobře zalétané,“ chválí vedoucí skupiny Saša Ristič stroje se srbskou trikolorou na křídlech.

Podle informací pořadatelů se „hvězdným“ mužům podařilo získat letadla dokonce z muzea. Když jim na základně přistálo poslední, vrhli se fandové letecké akrobacie do „odtučňovací kúry“. Letadla rozebrali do nejmenších součástek, všechny je prověřili a ty, které ve stroji nepotřebovali, vyhodili. „Byly to hodiny a hodiny práce. Ale stálo to skutečně za to,“ chlubí se Ristič.