Zpoždění linky nebo náhradní autobusovou dopravu oznámí cestujícím zaměstnanec nově zřízeného pracoviště pro distribuci dopravních informací. Zpráva se k cestujícím dostane přes sociální sítě, rádio nebo na elektronických panelech na zastávkách. „Pracoviště pokrývá provoz denních linek, noční autobusy mohou překážku snadno objet," sdělil vedoucí dopravního odboru podniku Jan Seitl.

Bezradným cestujícím pomáhají také rozhlasoví hlasatelé. Dopravní podnik začal spolupracovat s rádiem Petrov a Hitradiem Magic. Společná rubrika se jmenuje Městem plynule a od sedmého dubna ji vysílají v ranní a odpolední dopravní špičce. „Moderátoři zpravodajství v předem stanovený čas kontaktují pracovníka dopravních informací, který jim dá aktuální informace o stavu městské hromadné dopravy," ujistil vedoucí odboru marketingu a komunikace Luděk Kocman.

Zprávy se dostanou k cestujícím i prostřednictvím téměř čtyřiceti elektronických tabulí na zastávkách. „Tabule ale nejsou na všech zastávkách," upozornil Brňan Antonín Zaorálek.

Do konce měsíce plánuje vedení podniku spustit hlášení o výlukách přímo ve vozech městské dopravy. „Teď pracujeme s informatiky na řešení technického problému. Přednost má ohlášení další zastávky, stalo se tak, že v polovině zprávu z dispečinku přerušilo," nastínil Havránek s tím, že o nových možnostech komunikace budou cestující informovat letáky v tramvajích.

DOMINIKA VÁGNEROVÁ