Tvrdí, že nehoda je důsledek zbytečného výjezdu. Pětici inspektorů vyčítají i spoustu další prohřešků a tvrdí, že jsou zbyteční. „Komplikují nám práci a jsou příliš drazí. Odhadem ročně stojí tři miliony korun, které by bylo možné dát například na lepší vybavení nebo opravu sanitek," řekli zaměstnanci, kteří si však nepřáli zveřejnit jméno. Brněnský deník Rovnost je ale zná.

Podle zdravotníků sanitku večer řídil inspektor dopravního provozu, který jel k případu, kde ho vůbec nebylo potřeba. Policisté mají o příčině nehody jasno. „Viník nehody je řidič auta záchranné služby," sdělil mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

Když je účastník nehody auto záchranných složek, policisté posuzují situaci obzvlášť pečlivě. „Hraje tady roli například to, jestli řidič s majákem nevjel vysokou rychlostí do křižovatky," dodal Šváb. Jeho kolegové nehodu ještě stále vyšetřují.

Situací se bude zabývat i ředitel jihomoravských záchranářů Milan Klusák. „Až inspektorovi skončí pracovní neschopnost, vše s ním vyřeším," slíbil Klusák.

O zrušení inspektorů, kteří fungují přes půl roku, neuvažuje. „Práce inspektorů se osvědčila. Chceme se stále zlepšovat. K tomu potřebujeme zpětnou vazbu z terénu, kterou inspektoři zajišťují," vysvětlil Klusák.

Stejně hovoří i mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová. „Inspektoři vykonávají podpůrnou a kontrolní činnost. Vyjíždějí pomoct posádkám tam, kde to stav pacienta vyžaduje. Řeší také konfliktní situace, například útoky opilců," upřesnila Zuchová.

Zároveň dodala, že za osm měsíců fungování inspektoři asistovali při víc než třinácti stech případech poskytování zdravotní péče. Stoosmačtyřicetkrát pomáhali při nehodě.