Milionům internetových surfařů nabízí třeba záběry svého štěněte nebo rvačku fotbalových chuligánů. Na serveru YouTube je ke zhlédnutí mnoho videí, ke kterým autoři připsali název některého z jihomoravských měst.

Při zadání hesla Brno se objeví přes třináct set snímků, u okresních měst kraje to jsou desítky. „U uživatelů internetu je YouTube obrovsky oblíbené a velký ohlas má i v Česku. Určitě se bude stále rozvíjet,“ prohlásil expert na média Miloš Čermák.

Sport i rvačky

Nabídka videí s brněnskou tematikou je pestrá. Ne vždy na ně však může být Brno hrdé. Například hned třetí snímek, který se k heslu Brno zobrazí, je záznam dvouminutové bitky desítek brněnských a bratislavských fotbalových chuligánů proti bijcům fandícím Trnavě. Video zhlédlo za tři čtvrtě roku přes padesát tisíc lidí.

Nejvíce „brněnských“ videí se točí kolem letecké show CIAF nebo brněnské Grand Prix. Hodonín je na YouTube prezentován kupříkladu psími závody, Znojmo zase záběry ze zápasů extraligových hokejových Orlů. O oblibě YouTube vypovídá zájem o video tří studentů břeclavského gymnázia. Ti natočili při přestávce ve škole něco jako videoklip k písni kapely System of a Down. Od začátku letošního března ho zhlédlo přes čtyři sta lidí.

Ke zhlédnutí je i dost bizarních snímků. Například videa brněnské skupiny mladíků s názvem Czechass. „Je to pro nás možnost, jak rozšířit svá videa dále. Vždy pošlu kamarádům odkaz a pak už jen sleduji, kolik lidí se na to kouklo,“ vysvětlil jeden ze členů skupiny, který se představil jako Honza. Na videu například jezdí po městském parku na kancelářské židli.

Serverem YouTube se inspirovali také tvůrci první české internetové televize stream.cz. Na jejím webu jsou zatím z tisíců videí ke zhlédnutí pouze dva s titulkem Brno. „Každý den nám ale z celého Česka přijde více než sto snímků,“ uvedl ředitel televize Miloš Petana.