Nejčastěji zaznívaly dotazy na odhlučnění okolní zástavby, zejména Bráfovy ulice. „Už teď je situace neúnosná, současné valy a stěny jsou k ničemu. Co budete dělat, až nebudou fungovat? Psali jsme petice a neuspěli jsme,“ shodli se přítomní obyvatelé ulice.
Podle vedení města se situace po dokončení stavby zlepší díky modernějším povrchům, protihlukovým stěnám i šestimetrovému terénnímu valu. „Po dokončení stavby musíme doložit hladiny hluku hygieně, jinak stavbu nebudeme moci zkolaudovat,“ zdůraznil náměstek primátora Richard Mrázek.

Účastníci diskuze také chtěli vědět, kdo úsek silnice, na který Brňané čekají už více než dvacet let, postaví. „Zhotovitele budeme teprve vybírat, čekáme ale na posudek EIA a stavební povolení,“ zmínil ředitel brněnského závodu ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Další otázky lidí se týkaly podoby nového tramvajového tunelu a spojení Wilsonova lesa s žabovřeskými loukami, dopravních omezení, odvozu stavebního materiálu i nových cyklostezek.

Zástupci města při představení projektu, který je rozdělený do dvou etap a zahrnuje také tunel pro tramvaj, popsali také dočasné objízdné trasy. Po nich řidiči pojedou jen několik dnů, ve kterých bude odstřelována skála. První objížďka povede Královopolskou a Štursovou, druhá Veslařskou ulicí. Velký provoz a zvýšené nebezpečí pro školáky ve Veslařské ulici diskutující znepokojil. „Až takovými detaily jsme se při řešení objížďky nezabývali, přechodné dopravní značení zatím neplánujeme. Pokud vzniknou problematická místa, lze je dodatečně právě značením řešit,“ zmínil projektant David Berger.