Trolejbusy 145, zavedené v roce 1994, pak praskaly a doteď často praskají ve švech (teď mají číslo 25). Tehdy trvalo velmi dlouho, než dopravní podnik začal lidem naslouchat.Teď sice poslouchá (alespoň to tvrdí představitelé města), ale zřejmě jen jedním uchem. Jinak by totiž slyšel daleko víc, než jen na jeden nový rozjezd a jednu novou linku. Ale i tak. Na přístupu vedení dopravního podniku je jasně vidět rozdíl mezi jeho dnešním smýšlením oproti tomu v pozdním socialismu a raném (nebo taky divokém) kapitalismu.
Kromě nového rozjezdu čekají Brňany ode dnešní jedenácté hodiny večerní i další novinky. Změní se čísla některých linek, někde přestanou v určitou dobu jezdit, jinde jich bude naopak víc. Změní se i názvy zastávek. Lidé z Lesné možná budou naštvaní, že při cestě na Českou budou muset přestupovat z linky číslo jedenáct. Kdo zamíří z Vinohrad na Starou osadu, bude zase muset dávat pozor, do jakého trolejbusu nastupuje. Ale to přece nic není. Podobné „ztráty“ a změny zažitých stereotypů museli skousnout obyvatelé jiných částí Brna daleko dřív.
Žádná revoluce se nekoná. Jedním novým rozjezdem a další autobusovou linkou přirostou obrovskému pavouku městské dopravy a jihomoravského integrovaného systému jen velmi málo patrné končetiny. Ve srovnání se změnami v roce 1995, kdy do centra přestaly jezdit autobusy a vznikl přestupný tarif, nebo z roku 2000, kdy v noci (s dočasnou výjimkou linek 1 a 8) umlkly tramvaje, jde opravdu jen o kosmetické změny. Ale i tak: pozor, ať dnes v noci nebo zítra nedojedete jinam, než máte v plánu!