Nejvíc připomínek měli žáci ke křižovatce přímo před školou. „Tam se ráno střídají auta rodičů přivážející děti. Silnice ale bohužel slouží i jako jediná příjezdová cesta k průmyslovému areálu a silu za tratí, takže tu celý den jezdí kamiony, nákladní auta a v době sklizně také traktory," popsal nejpalčivější problém konzultant projektu Petr Laštůvka.Kromě toho, že místo je nebezpečné, narušuje velký hluk často i vyučování.

Další problémová místa jsou v okolních ulicích, kde zejména chybí přechody a doprava je intenzivnější. „V ulici Ernsta Macha je to nepřehledné a není tam přechod," napsala v mapování žákyně Adriana Hudlíková.
Chybějící přechody zmiňovali žáci například i v Zámecké ulici nebo před mateřskou školou ve Šromově ulici. Parkující auta a chybějící zrcadlo bránily podle dětí bezpečnému přejití v křižovatce ulic Ernsta Macha a Rebešovické. Strach z rychle jedoucích aut a špatného výhledu přes křoví zmínili žáci v křižovatce ulic V Rejích a U Viaduktu. Tam jim vadil i nerovný povrch silnice.

Tuto křižovatku považují za nebezpečnou nejen děti, ale i ostatní obyvatelé Chrlic. „Místo je nepřehledné. Řidiči málokdy respektují, že na přechod může někdo vejít. A že to může být třeba malé dítě, které často nenapadne se rozhlédnout," podotkla například Eva Březinová.

Studie, kterou se svým týmem zpracoval projektant Adolf Jebavý, poslouží městské části jako podklad pro další kroky. Na konci listopadu ji žáci předali starostce Chrlic Ivaně Telecké. Ta přislíbila, že se problémy bude zabývat. „Některé připomínky jsme už začali řešit. Například jsme spravili nerovný povrch u křižovatky ulic V Rejích a U Viaduktu nebo přidali chybějící zrcadlo u křižovatky Ernsta Macha a Rebešovické," sdělila dva týdny po předání studie.

Dodala, že s odborem dopravy brněnského magistrátu plánuje řešit i rozšíření ulice Jana Broskvy, kde se hlavně ráno pohybuje velké množství aut, případně chce před školou postavit parkoviště.
Podle ředitelky školy Marie Vlčkové se do projektu zapojilo několik desítek dětí. „Výsledná studie je pro nás velmi přínosná. Vidíme z ní místa, kde se dá leccos vylepšit, přitom se často jedná o snadno napravitelné drobnosti," upozornila Vlčková.
Za projektem Bezpečné Chrlice stojí Nadace Partnerství a organizace Rezekvítek. „Projekt je součástí programu Na zelenou, jehož cílem je zlepšit dopravní situaci v okolí jednotlivých škol a seznámit děti s problematikou silničního provozu," vysvětlil Petr Laštůvka z Rezekvítku.