Stavební práce trvaly od května. „Koleje u pátého a šestého nástupiště nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany ze tří set na pět set padesát milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Po obnově jsou nosné konstrukce obou přístřešků, u nichž jsou minulostí plechové krytiny. Místo dřívějšího litého asfaltu, který jako povrch dělníci odstranili, tvoří plochu nástupišť betonová dlažba. Stavbaři vyměnili orientační a informační systém pro cestující a také osvětlení nástupišť. Na nich jsou umístěné nové lavičky. Cestující se sníženou schopností pohybu a orientace navedou potřebné prvky.

Dělníci začali s opravou šestého nástupiště na brněnském hlavním nádraží.
Omezení na hlavním nádraží v Brně: opravují dvě nástupiště

Náklady na rekonstrukci obou nástupišť byly dvaadevadesát milionů korun. Výluka kvůli stavebním pracím začala na 2. června, trvala do 20. září.B

rněnské hlavní nádraží se dočkalo částečné rekonstrukce už v minulých letech. Vlaky na něj po celý předloňský rok nezajely od jihu kvůli modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rekonstrukci kolejiště a také z důvodu opravy mostů přes Křídlovickou a Hybešovu ulici.