Řidiči limit často překračovali a tamní obyvatelé si stěžovali na nadměrný hluk. Proto se zástupci magistrátu ve spolupráci s policisty rozhodli pro umístění měřicí techniky. Změna je znatelná. „Od té doby, co měření začalo, můžu říct, že je hluk poloviční. Předtím se to opravdu nedalo. Bylo to, jako kdyby venku řádila bouřka,“ řekl Deníku Tomáš Kašný, který v oblasti žije.

Podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla má dohled dvojí efekt. „Lidé mají v podvědomí, že tam úsekové měření skutečně je. Auta rychlost významně omezila. A pokud si to někdo neuvědomí, nebo je mu to lhostejné, zařízení napomůže k tomu, abychom odchytili právě ty, co omezující rychlost nerespektují,“ řekl.

Úsekové měření Kratochvíl upřednostňoval před snížením počtu pruhů, což by způsobilo zablokování provozu.

Mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek sdělil, že první čísla přestupků od policie zatím nemají, ale z dřívějšího neoficiálního měření už informace získali. „Dodržování rychlosti se velmi liší podle denní doby. V době špičky ji dodržují prakticky všichni, jelikož je síla dopravy velká. V ostatních časech se stává, že řidiči rychlost překročí. Jsou jich vyšší desítky,“ vyčíslil.

Dělníci v pondělí instalují nosníky nového mostu přes řeku Svitavu. Jedná se o součást stavby velkého městského okruhu Tomkovo náměstí v Brně. V akci je největší automobilový jeřáb s teleskopickým ramenem v České republice.
VIDEO: Největší jeřáb klade přes řeku v Brně nosníky nového mostu VMO, podívejte

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková zmínila i další důvod, proč je dodržování limitu na provizorním mostu důležité. Rychle jedoucí auta totiž konstrukci ničí. „V případě opravy by se musel vrátit provoz do režimu jednoho pruhu v každém směru,“ upozornila. Nyní auta využívají dvojnásobnou kapacitu.

Představitelé města očekávají, že úsekové měření bude funkční po dobu, kdy provoz po mostním provizoriu povede. „To předpokládáme ještě v příštím roce, minimálně do jeho léta,“ nastínil mluvčí Poňuchálek. Nová část velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova má být hotová v roce 2024.

Podle Kratochvíla půjdou peníze získané z pokut pro řidiče do magistrátního fondu mobility. „Transparentně je znovu vracíme do dopravy. Nyní například připravujeme parkoviště Labská a Kyjevská," zmínil.

Dodržování dvacetikilometrové rychlosti kontroloval před pár lety radar i na provizoriu u Pasohlávek na Brněnsku, když silničáři opravovali tamní most. Za první tři dny rychlost nedodrželo více než jedenáct set lidí.

MICHAL HRABAL, MARIE BRÝŽOVÁ