Svými nízkými cenami pak dokáže často vytvořit takové konkurenční prostředí, že všichni konkurenti nakonec odpadnou, tak jako u autobusových spojů Praha–Brno.

Proč začal podnikat v au-pair byznysu? Protože byl předražený a „vychovatelkám“ nedával prakticky žádná práva. Proč rozjel byznys se žlutými autobusy po celé republice i do zahraničí? Ze stejného důvodu, proč se nevydal do konkurenčně silně nabitého leteckého byznysu. Nekoupil letadla a díky tomu nezkrachoval jako cestovní kancelář Fischer. Ale objevil byznys blízko letadel: letenky. Po chvíli se stal jedním z největších jejich prodejců v České republice.

Tím, že se chce dostat se svými žlutými vlaky na koleje, a to i v regionální dopravě, jen potvrzuje svou podnikatelskou strategii. Na železnici totiž jezdí České dráhy. Podnik, který trpí všemi neduhy, jež trápily a nakonec i položily reálný socialismus. Přezaměstnaností, zkostnatělostí a neschopností nabídnout nadstandard.

Brněnský podnikatel Jančura to chce změnit. Nabídnout lidem vlaky, které budou jezdit pravidelně, bez velkých zpoždění. A hlavně vlaky, které na rozdíl od Českých drah nabídnou určitý komfort.

Ale pozor: neznamená to, že Radim Jančura chce pomoci lidem. Že je nějaký samaritán, který je vyšším pohodlím zachrání od nudného cestování vlakem. Jančura je chytrý podnikatel a moc dobře ví, že se mu to vyplatí.