Kromě toho si lidé stěžují na složitou cestu k nemocnici. Pacienti totiž musí k lékaři oklikou. „Autem jsme museli jet přes Cejl. Zdrželo nás to asi deset minut. Nevadí nám to. Pokud u nemocnice zaparkuji, tak je to dobré," komentoval jeden z řidičů František Příhoda.

Víc se zdrží lidé, kteří jedou městskou hromadnou dopravou. „Je to komplikované. K nemocnici jsme museli dojít část cesty pěšky," uvedla Kateřina Krulíčková, která k lékaři dojíždí s dcerou.

Vaňková z nemocnice proto nechápe, že opravy mají trvat tak dlouho. „Je to výsměch všem pracovníkům nemocnice a ještě víc malým pacientům a jejich rodičům," postěžovala si Vaňková.

Podle stavbyvedoucího je počet dělníků na stavbě přiměřený. „Na ulici pracuje denně třicet až padesát lidí. Podle naplánovaného harmonogramu je tento počet dostatečný," sdělil stavbyvedoucí Miloš Raab z firmy Firesta-Fišer.

Prázdná ulice

Stížnosti míří i na pracovní dobu dělníků. „Vrchol jsem zažila v pátek 28. března. Ráno v šest nebyl na ulici nikdo, odpoledne při cestě z práce o půl třetí opět žádný pracovník. Podotýkám, že bylo slunečno. Počasí tedy dělníkům v práci nebránilo," řekla Vaňková.

Podle odborníků je různý počet pracovníků v jednotlivé dny běžný. Závisí na technologiích, aktuálním rozsahu prací i jejich harmonogramu. „Ze smlouvy může být patrné, že v některé dny nebude na pracovišti třeba nikdo, například když tuhne beton," vysvětlil odborný asistent stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně Miloš Waldhans.

Raab také upozornil, že dělníci potřebují také čas na odpočinek. „Již jsme prodloužili pracovní dobu do pěti hodin. Jakmile bude zprovozněný provizorní kanál, uvažujeme o prodloužení do šesti. Naopak jsme od místních zaznamenali stížnosti na to, že pracujeme i v sobotu," řekl Raab.

Dodal, že dvousměnný provoz není možný. Dělníci nemohou pracovat déle něž deset hodin denně. Potřebují čas na odpočinek. „Běžně pracuji od půl sedmé ráno do půl páté večer. Na ulici děláme i v sobotu," řekl jeden z dělníků Jurij Hlebena.

Stavba podle náměstka primátora Roberta Kotziana pokračuje zatím podle plánu. „Zhotovitel nám dává najevo, že má dost času. Harmonogram dodržuje. Práce sledujeme. Pokud firma nedodrží lhůty, budeme s ní jednat," sdělil Kotzian.

Na stavbu dohlíží i Brněnské vodárny a kanalizace. „Vše je podle plánu. Nebojím se toho, že by zhotovitel stavbu podceňoval," řekl Václav Waldhans, který je pověřen technickým dozorem stavby.