Vede v délce téměř 2,3 kilometru od křižovatky Jedovnické s Novolíšeňskou po křížení Bělohorské s Olomouckou. „Ulehčí trolejbusům na linkách 25 a 26 vjezd do vozovny Slatina v době stavebních prací na velkém městském okruhu. Stavbu manipulační tratě koordinujeme s Jihomoravským krajem, který zahájil rekonstrukci mostů v Bělohorské,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Trať osadí dohromady 111 stožárů. V Jedovnické na nich bude kromě trolejového vedení také veřejné osvětlení. Sloupy tam umísťují doprostřed ulice do pásu mezi opačné směry jízdy. V Bělohorské stojí po stranách silnice, spojují je nosná lana.

Všechny stožáry mají v Jedovnické stát do měsíce. „V další fázi se položí kabely veřejného osvětlení, instalují nová svítidla veřejného osvětlení a přibližně v půlce května zavěsí trolejové vedení pro trolejbusovou trať. Dokončení stavby manipulační trati je v plánu v návaznosti na zahájení stavby velkého městského okruhu na Tomkově náměstí,“ řekl městský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Většina manipulační trati bude hotová v květnu. I když bude připravená pro provoz, trolejbusy ji začnou využívat zřejmě až příští rok. „V tuto chvíli nepředpokládáme, že by plánované omezení dopravy přes Tomkovo náměstí mělo začít dříve než v příštím roce,“ vysvětlil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Slatinskou vozovnu využijí trolejbusy místo té v Husovicích, která bude kvůli výstavbě v okolí Tomkova náměstí a Rokytovy téměř odříznutá. Areál ve Slatině čekají drobné úpravy, kterými ji kapacitně přizpůsobí pro větší množství vozů s trolejemi.

Podle nedávných předpokladů Ředitelství silnic a dálnic měly práce na výstavbě částí okruhu okolo Tomkova náměstí začít letos v červnu. Pro stavbu ale státní silničáři stále nevybrali zhotovitele.

Kvůli stavbě manipulační trati projíždí řidiči Jedovnickou jedním pruhem v každým směrem. Pro dopravu jsou zachované pouze vnější pruhy.