VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdní řád tramvají? Lidé už si zvykli, že ve špičkách neplatí

Brno – Je před osmou hodinou ranní a v Joštově a České ulici vládne ruch. Kromě lidí zaplnilo ulice také mnoho tramvají. V ranní špičce se brněnský dopravní podnik snaží lidem cestování do práce či školy usnadnit a posílá je v kratších intervalech. Přesto do zastávek nepřijíždí podle jízdních řádů a opožďují se.

15.2.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Většina lidí si již na to, že v dopravní špičce neplatí jízdní řády, zvykla. Jiní se stále rozčilují. „Jezdím přes město a dál pokračuji do Slatiny autobusem. Ten nejezdí tak často. Pokud mi tedy nejede tramvaj na minutu přesně, ujede mi navazující autobus a propadne mi jízdné," rozhořčil se třeba Brňan Petr Novotný.

Mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová připustila, že se vozy o pár minut zpožďují. „Zpoždění ale tolik nevadí. Spoje totiž jezdí velmi často, každé tři minuty. Díky tomu nečeká tolik lidí na zastávkách a zkracuje se doba nastupování. Tramvaje nejsou navíc tak plné," vysvětlila mluvčí. Podotkla, že v prosinci loňského roku dopravce spoje ve špičkách ještě posílil. Zároveň upozornila, že kvůli zpoždění ve špičkách nechodí podniku moc stížností.

Podle dopravního odborníka z Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně Jana Pavlíčka, ale posílení spojů brněnské tramvajové dopravě nepomůže. „Celý malý tramvajový okruh kolem centra města je závislý na dopravních uzlech v České a na nádraží, kde spoje nabírají zdržení. U hlavní vlakové stanice pomohlo rozšíření kolejiště a protažení uzlu v podstatě až k Novým sadům. Přesto tam tramvaje jezdí jen s minutovými rozestupy," upozornil odborník.

Podle Lukšové zabránit zpožděním nedokáže ani případná změna v jízdním řádu. „Za zpoždění může hustota provozu a větší počet aut v ulicích," upozornila mluvčí.

Nepozorní řidiči aut zavinili třeba minulý týden ve středu hodinové zdržení tramvají v Husově ulici. Srazila se tam čtyři osobní auta. Podle Pavlíčka takovým problémům může v Brně pomoci předejít nová tramvajová trať. „Pokud povede na samostatném tělese, tak jak jezdí dnes spoje do Bohunic nebo do Bystrce, auta by ji neovlivnila. Navíc je potřeba reagovat na demografický vývoj města a pohyb jeho obyvatel. Podle toho by měla vést trať po obvodu města, dál od centra," popsal expert.

Pomoci s dopravou v Brně měla podzemní vlaková trať, takzvaný severojižní diametr.

Vlaky měly podle plánů zajíždět pod zem u Šumavské a vyjíždět ven v oblasti Jižního centra. „Šlo vlastně o městskou trať, která i v tunelech měla několik zastávek. Ovšem vypadá to, že s ní dnes železničáři nepočítají," dodal Pavlíček.

Brněnským cestujícím tak zatím nezbývá než se spolehnout na elektronické tabule, které na téměř všech velkých zastávkách ukazují, v kolik tramvaj ve skutečnosti přijede. „Vozidla každých pětadvacet vteřin posílají informace o své poloze. Odchylka se pak vypočítává z času odjezdu vozidla z předešlé zastávky," popsala Lukšová.

Na to už jsou někteří lidé v Brně zvyklí. „Pokud jsou v informacích na tabulích jen malé odchylky, nevadí mi to. Můj kolega z ciziny dokonce trochu idealisticky říká, že v Brně si může nastavit hodinky podle odjezdů městské hromadné dopravy," sdělil třeba Bedřich Půža.

ELIŠKA GÁFRIKOVÁ
ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

15.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pro zdravější záda i mysl. Děti ve škole sedí na speciálních podložkách

Miroslav Sládek v létě 2016 v Ústí nad Labem
AKTUALIZOVÁNO
1

Republikána Sládka zatkla policie. Zásah jako proti dealerovi, tvrdí strana

Ze základní školy rovnou na vysokou. Začal čtvrtý ročník dětské univerzity

Brno /FOTOGALERIE/ - Přestože je nejmladším teprve devět let a nejstarším čtrnáct, od soboty se může 170 dětí chlubit tím, že studuje na univerzitě. V Brně totiž slavnostní imatrikulací zahájila výuku Masarykova univerzita. Program si pro malé studenty nachystalo všech devět fakult brněnské Masarykovy univerzity.

Čtvrt roku života lvů v Brně: líbánky pokračují, lvíčata zatím na cestě nejsou

Brno /FOTOGALERIE/ – Stále se nemohou nabažit nového výběhu ani jeden druhého. Lev Lolek a lvice Kivu žijí v brněnské zoo již čtvrt roku, lidi se na ně mohou chodit dívat už dva měsíce. „Soužití Lolka a Kivu je od začátku velmi harmonické, zatím jsme mezi nimi nezaznamenali žádný konflikt. Oba velmi rádi tráví čas spolu, olizují se, hrají si,“ popsala život dvojice králů zvířat kurátorka chovů savců v brněnské zoo Dorota Gremlicová.

Tabule na České znovu svítí. Opravy zdržoval stožár na míru i déšť

Brno - Informační tabule v brněnské České ulici od pátku opět fungují. Mimo provoz byly téměř dva měsíce, kdy do nich na začátku září vrazil autobus. Tabule nějakou dobu fungovaly, ale pak do nich napršelo a zkratovaly.

AKTUALIZOVÁNO

Kotlářskou na den uzavřelo prasklé potrubí. Voda zaplavila garáže i hospody

Brno - Brno /VIDEO,FOTOGALERIE/ – Unikající voda z prasklého řádu zaplavila v pátek před druhou hodinou ranní Kotlářskou ulici v Brně a místo na více než čtyřiadvacet hodin uzavřela. Až do sobotního rána řidiči museli místo objíždět, kyvadlově mohly projíždět jen trolejbusy. „Od půl deváté ráno jsou zprovozněné dva jízdní pruhy, jeden ve směru od Pionýrské ulice, druhý od Kounicovy ulice," uvedli zaměstnanci vodáren na svém webu. Asfalt v ulici by měli položit v úterý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení