Problémy se stáním kamionů v řadicích pruzích mají řidiči třeba v Okružní ulici na Lesné. „Místním se podobné stání nelíbí, protože je tam dvoupruhá vozovka. V jednom pruhu hlavně přes noc stojí nákladní auta. Situace není příjemná a pokud bych jí mohl zamezit, určitě se o to budu snažit. Podle platné legislativy je však stání v pořádku,“ uvedl starosta Brna-severu Martin Maleček.

Stání v řadicím pruhu sice pro nákladní auta není zakázané, ale řidiči při něm musí dodržovat pravidla. „Nesmí například zakrývat dopravní značení, musí ponechat volnou předepsanou šířku silnice, zachovat rozhled do křižovatky nebo odstup od přechodu pro chodce,“ vysvětlil mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Potíže se stáním kamionů řeší městská policie na více místech. „Vozidly přesahujícími do silnice se hlídky zabývají třeba v Komárově. V Okružní či v Provazníkově kamiony dopravní předpisy při parkování neporušují,“ dodal.

Podle krajského koordinátora Besipu Pavla Čížka způsobují potíže kromě kamionů i dodávky stojící na sídlištích. „Někteří zaměstnanci je totiž dostávají i na dojezd domů. Dodávky jsou větší než osobní auta a když je řidiči zaparkují před domem, mohou překážet. Jejich stání samo o sobě neznamená, že se něco stane. Přispívají však ke špatné přehlednosti a snížení bezpečnosti,“ řekl.

Na cestu domů využívá služební dodávku i jeden z řidičů brněnské pobočky dopravní společnosti, který si nepřál uvést své jméno. Redakce jej však zná. „Samozřejmě, že moje auto zabírá víc místa, ale jinak to bohužel nejde, domů se nějak dostat musím. Nemyslím si, že by dodávka překážela nebo přes ni bylo špatně vidět. Horší jsou často řidiči osobních aut, kteří u domů parkují tak, že tam naopak nemůžu ani já projet,“ popsal.