Na nevyhovující vodu ve stavbě za pět miliard korun upozornil už v říjnu minulého roku deník Rovnost. „Detailní rozbor vody potvrdil, že skutečně nevyhovuje hygienickým požadavkům. A to nejen v devíti pavilonech zelené etapy z roku 2010, kde si studenti a zaměstnanci stěžovali na nepříjemný zápach a chuť vody, ale také v dalších osmi pavilonech etapy modré z roku 2007,“ oznámila mluvčí univerzity Tereza Fojtová.
Nedostatky ve všech pavilonech byly podobné. Lišila se ovšem intenzita zkažení vody. „Rozbory prokázaly zvýšené počty některých bakterií a množství zinku ve vodě. Kvalita vody ale kolísá. Jak mezi pavilony, tak v jednotlivých patrech,“ řekla Fojtová. Zároveň zdůraznila, že voda není sice vhodná pití, ovšem neohrožuje lidské zdraví.
Na to, co teče v kampusu z kohoutků, si studenti a zaměstnanci stěžovali od loňské dostavby budov zelené etapy. V prosinci kvůli tomu univerzita kohoutky označila tabulkami s upozorněním na zhoršenou kvalitu vody. „Znečištěná voda se objevila v kohoutcích nejnověji otevřených pavilonů. Dost to komplikuje život,“ potvrdil jeden z vyučujících, který si nepřál uvést jméno.
Zaměstnanci univerzity měli od prosince k dispozici balenou vodu. Nyní ji dostanou i studenti. „V zimě jsme počítali s tím, že se studenti napijí v některém ze sousedních pavilonů. Když jsme zjistili, že je voda zkažená i tam, rozhodli jsme se umístit nádržky na chodbách,“ vysvětlila Fojtová.
Studenti univerzity jsou šokovaní. „Dost mne udivuje, že jsme pili zkaženou vodu a nevěděli o tom. Řešení také není ideální, voda v kanystrech se prý rychle kazí,“ řekla studentka Eva Pláteníková.
Za balenou vodu přitom univerzita bude platit zhruba sto padesát tisíc korun měsíčně. „Úhradu veškerých nákladů požadujeme od dodavatelů stavby. Stejně jako odstranění závad,“ zdůraznila mluvčí Fojtová.
Zelenou etapu kampusu stavěly společnosti Unistav a OHL ŽS, modrou pak jen druhá zmíněná. K požadavkům univerzity uveřejněným včera po páté odpoledne se nevyjádřily. „Už je dost pozdě a nemohu se spojit s vedením společnosti,“ konstatovala Magdalena Boukhemisová zastupující OHL ŽS. V prosinci představitelé obou společností reklamaci univerzity zpochybňovali.
Podle Fojtové se firmy nyní snaží o nápravu pomocí dezinfekce. „Pokud se tento postup ukáže jako neúčinný, jsme připraveni vymáhat nápravu závad i soudní cestou,“ varovala mluvčí.
Čtěte také:V bohunickém kampusu stále teče špatná voda