Mohli by ale pod jejími zbytky už za dva roky začít parkovat. Po několika letech totiž vedení města znovu oživilo myšlenku rekonstruovat zbouranou gotickou památku.

Architekti a památkáři proto doporučují: spojme příjemné s užitečným a postavme podzemní parkovací dům se společenskou částí vedle Nové radnice. Tam můžeme připomenout kapli, která hrála v moravských dějinách významnou roli.

„Tato myšlenka se mi velmi líbí. Kapli Brňané zbourali v roce 1908. Myslím, že bychom mohli ke stému výročí této demolice položit základní kámen tohoto ojedinělého projektu,“ prohlásila náměstkyně primátora Barbora Javorová. Zbytky kaple jsou uloženy na různých místech v Brně.

Už před osmi lety památkáři doporučili kapli rekonstruovat na místě v proluce mezi hotelem International a Novou radnicí. Tedy o několik metrů dál, než bylo její původní místo. Podle architekta Jaroslava Drápala, který se svými studenty navrhl základní studie inspirované nápadem oživení prostoru kaple, by měla vzniknout budova, která bude napojena na Novou radnici v Panenské ulici.

„Spodní část je navržená pro komerční plochy, ostatní patra pro společenské, kulturní a reprezentační potřeby města. Chceme zachovat historický ráz, tak aby mohl být propojen do nové budovy,“ popisuje Drápal. Podle člena představenstva společnosti Brno Parking Josefa Veselého zatím ale není jisté, zda tato myšlenka dostane zelenou. Drápalova studie totiž počítá s tím, že do dvou podzemních pater se vleze téměř devadesát aut.

Město ale chce, aby vzniklo čtyři sta parkovacích míst. Podle technického náměstka Ladislava Macka je ale zatím jisté jen to, že nový parkovací dům v Panenské ulici bude skutečně stát. „Územní plán s ním počítá. Teď řešíme nájemní smlouvu,“ potvrdil Macek.

Podle Veselého se musí přednostně vyřešit dopravní otázky. „Připomenutí kaple je třešničkou na dortu. Musíme hlavně diskutovat o tom, jak snížit rizika ucpání ulic ve středu města. Proto se bude do parkoviště vjíždět z Husovy ulice,“ vysvětlil Veselý. Podle něj se také musí vyjasnit otázka toho, jakým systémem budou auta dovnitř vjíždět. „Uvažujeme o automatizovaném systému. To znamená, že řidiči nebudou s auty zajíždět dovnitř. Uloží ho do boxu, který auto bez zapnutí motoru převeze na volné místo,“ líčí Veselý.

Podobný systém funguje v Ostravě. Hodina parkování tam stojí dvacet korun. Podle Veselého také nehrozí, že bude celé parkoviště rezervované pro zaměstnance magistrátu. „Předpokládáme, že pro úředníky bude vyhrazeno jedno patro. Chceme totiž „vyklidit“ Dominikánské náměstí,“ dodal Veselý.