Modernizace brněnského nádraží je podle něj pro stranu jednoznačnou prioritou. „Budeme prosazovat, aby město výsledek studie respektovalo a odsouhlasilo. Bez ohledu na to, zda bude po volbách sociální demokracie ve vedení magistrátu, nebo v opozici," uvedl Onderka.

Možnosti pro nádraží- Odsunutá varianta – nádraží u řeky, počítá se se zrušením trati v centru a jejím přesunutím k autobusovému nádraží Zvonařka.
- Varianta pod Petrovem – nádraží je v centru, ale z jeho stávající polohy se přesouvá do prostoru nedaleké Malé Ameriky.
- Nulová varianta – nádraží zůstává na místě, na kterém stojí dnes a pouze se zmodernizuje, tuto variantu však odborníci zavrhli

Výsledky studie, která posuzuje, zda je výhodnější nádraží v odsunuté poloze u řeky nebo v centru Brna pod Petrovem, budou dostupné příští rok. Onderka se domnívá, že není až tak podstatné, kde bude nové nádraží ležet. Klíčové je, aby vůbec vzniklo. „Na výstavbě nového železničního uzlu závisí další rozvoj Brna," upozornil Onderka.

Podle odpůrců odsunuté varianty nádraží se však ze strany ČSSD jedná o alibismus. „Jsem přesvědčený, že obě varianty jsou co do nákladů srovnatelné. Pokud zastupitelé skutečně dají na studii, připraví tak Brno o možnost rozhodnutí," řekl Miroslav Patrik, který se podílí na iniciativě referendum 2014. Její členové se snaží prosadit, aby o poloze nádraží rozhodli obyvatelé Brna.

Vyhlášení referenda ale zkomplikovalo vyřazení některých podpisů, které aktivisté shromáždili pod petici požadující hlasování.