Provozovatele překvapilo, že hned v první dny novinka přilákala hodně studentů. „Těžko říct přesný počet návštěvníků, ale v úterý přišlo víc než sto lidí," vyčíslil manažer kina Scala Petr Dimitrov.
Mladí lidé si kupují hlavně mikiny s potiskem Masarykovy univerzity v angličtině. Oblíbili si je hlavně zahraniční studenti. „Největší skupinu zájemců o tyto mikiny tvoří právě studenti, kteří jsou zde na výměnném pobytu," potvrdil Dimitrov.
Svůj šatník o mikinu obohatil i španělský student medicíny Eduardo Sanchéz. „Univerzitu miluji, i když studium medicíny je tak náročné, že mě někdy přivádí k šílenství. Jsem hrdý, že zde studuji, a proto jsem si koupil i mikinu," svěřil se Sanchéz, kterého v Brně čekají ještě tři roky studia.
Scalanterie spolupracuje s obchodem Terryho ponožky, který nabízí sortiment pro filmové fanoušky. Jde o ponožky nebo plakáty s tematikou kultovních filmových snímků.
Studentka Markéta Zavadová, která v novém obchodě pracuje, si zaměstnání pochvaluje. „Chodí sem moc milí lidé, takže čas strávený zde je pro mě velice příjemný. Kromě toho se zajímám o filmy a nabízené produkty jsou mi blízké," říká studentka filozofické fakulty.
Příjmy obchodu jsou naplánované tak, aby pokryly náklady na výstavbu a mzdy studentů. Případný přebytek poputuje do rozpočtu univerzity. Otevření obchůdku vedení vysoké školy a Scala plánovaly od června tohoto roku. Výstavba trvala jen čtrnáct dnů, většinu příprav zabrala administrativa.
ZUZANA KOČIŠOVÁ