„Myslíme si, že na prvním místě je určitě zapotřebí udělat něco s auty v Ondrově ulici. Lidé tam jezdí strašně rychle a je to pro všechny nebezpečné,“ zdůraznila první žena kandidátky Sdružení nezávislých kandidátů pro Kníničky Miroslava Keprtová.

Jako svůj cíl po volbách si proto vytkla zpomalení dopravy v ulici. „Chceme nějaké zpomalovací prvky. Pokusíme se dojednat například semafor, aby rychle jedoucím autům blikla červená a slušným řidičům naopak zelená. Světla jsou potřeba také na přechodech pro chodce. Záleží ovšem na tom, co nám povolí magistrát,“ řekla Keprtová.

Vyřešit dopravu

Na chodce myslí také dvojka kandidátky sdružení Naše Kníničky bez R43 Václav Hrnčíř. „Musíme určitě prosadit přechody pro chodce a rozšíření zcela nevyhovujícího chodníku mezi ulicemi Hluboček a Ambrožova,“ je přesvědčený Hrnčíř. S nutností omezit dopravu souhlasí i současný starosta a lídr TOP 09 Martin Žák. „Doprava je pro nás nyní nejhorší problém. Začíná už být na hranici únosnosti. Definitivní vyřešení ovšem vidím až v postavení obchvatu Brna,“ uvedl Žák.

Všichni kandidáti také upozorňují, že dopravní situaci může ještě zhoršit plánované parkoviště zoologické zahrady. Chtějí proto projekt jeho výstavby zastavit, nebo alespoň upravit. Do budoucnosti se bojí ještě větších problémů, které doprava může přinést. „Jsme proti stavbě rychlostní silnice R43 přes Brno. Silnice o takové šíři jen dvě stě metrů od obydlené části je dle mého názoru nesmysl. Je potřeba ji řešit jiným způsobem. V současnosti je nejschůdnější varianta Boskovickou brázdou,“ řekl Žák.

R43 jako obchvat

Připojují se k němu i představitelé dalších dvou stran. „Silnice R43 poškodí nejen Kníničky, ale i celou rekreační oblast u přehrady. Nemyslíme si, že R43 není potřeba. Ovšem Brno ji potřebuje jako obchvat. Jinak tranzitní doprava povede přes město. Podporujeme tedy variantu Boskovickou brázdou, ta umožní nejkratší napojení na sever,“ sdělil Václav Hrnčíř z Našich Kníniček bez R43.

Stejný názor má i vedoucí Sdružení nezávislých kandidátů pro Kníničky Keprtová. „Jednoznačně jsme proti tomu, aby R43 vedla přes městské části. Na druhou stranu si ovšem přeji, ať se co nejrychleji postaví. Lidé z vesnic a měst nad Kuřimí jsou teď kvůli současnému provozu opravdu chudáci,“ řekla Keprtová.

K obavám svých konkurentů z R43 se zatím nechtěla vyjadřovat lídryně Věcí kníničských Alena Tullová. „Od řešení problému tu jsou ostatní strany. My si počkáme na jejich názor a pak k němu zaujmeme stanovisko. Záleží nám spíš na tom, aby tu konečně byl nějaký obchod a lidé nemuseli podnikat kilometrovou cestu do Bystrce,“ řekla Tullová.