„Kraj vůbec nebere na vědomí zprávu odborníka Bohumila Pokorného, podle které ho je projekt špatně posuzován z hlediska hlukové zátěže i škodlivin v ovzduší,“ upozorňuje například Vladimír Turoň.

Podle zpracovatele posudku Stanislava Postbiegla se však mýlí. „K jeho názoru ohledně některých měření jsme přihlíželi a také jsme podle něj zprávu doplnili. Hluk ani emise se v Kníničkách po stavbě výrazně nezvýší. U některých škodlivin počítáme dokonce i s mírným poklesem, vzhledem ke zvyšujícím se nárokům na ekologický provoz aut,“ vysvětluje Postbiegl.

Plánované parkoviště má pojmout tři sta aut a osm autobusů. „To je však podle mě nedostačující. Návštěvníků zoo může být i dvojnásobek. Ti pak budou parkovat i v ulicích Kníniček,“ obává se například Václav Hrnčíř.

Jeho názor se pokouší vyvrátit Radoslav Novotný ze společnosti Arch.Design, která nový vstup do zahrady navrhla. „V provozu zůstane i současný vstup, který v případě zaplněnosti parkoviště mohou návštěvníci zoo využívat,“ tvrdí Novotný.

To však Hrnčíře neuklidňuje. „Pochybuji, že když už někdo dojede k novému vstupu do Kníniček, vrátí se k tomu starému,“ říká.

Zajímá jej také, proč ZOO neuvažuje o umístění nového vstupu do jiných míst. „Mluvilo se i o vstupu od Medlánek, nebo o parkovišti v blízkosti fotbalového hřiště,“ vzpomíná muž.

Novotný z Arch.Designu mu však uspokojivou odpověď nedává. „Je to záležitost na jinou debatu. Nyní projednáváme vliv stavby na životní prostředí a ne další varianty jejího umístění,“ vysvětluje.

Kritici stavby také tvrdí, že nemá cenu stavět parkoviště, když od zoo směrem k centru stávají kilometrové kolony aut kvůli nevyhovující křižovatce u hobbymarketu Obi. „O problému víme. Řešením je změna vedení tramvajové linky. To je však velice nákladný projekt, který je zatím v nedohlednu,“ tvrdí Novotný.

Středeční jednání bylo poslední možností jak předložit připomínky ke krajskému posudku vlivu stavby na životní prostředí. I pokud projekt souhlas kraje získá, je zatím v nedohlednu. Chybí na něj totiž peníze.