„Polepy jsou na deseti tramvajích na různých linkách. Převážně na těch, které projíždějí středem města,“ řekla mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová.

Brněnský dopravce se akce účastní už popáté. „Na akci máme pozitivní ohlasy. Náklady na polep jsou rovněž minimální, pohybují se v řádu několika tisíc korun,“ dodala Doležalová. Dopravní podnik bude osvětu šířit nejen nalepenými kníry na čele vozů. Informace se objeví také na letácích nebo LCD obrazovkách uvnitř vozů.

Nadační fond Muži proti rakovině od roku 2012 podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů. Také pomáhá získat peníze na nákupy přístrojového vybavení pro léčbu onkologických pacientů.

Do akce se zapojují i dopravní podniky v jiných částech republiky. „Mezi našimi řidiči výrazně převažují muži, takže informace o mužském zdraví sdílíme nejen s veřejností, ale dostanou se také do našich zaměstnaneckých časopisů nebo na nástěnky ve vozovnách,“ uvedl předseda Sdružení dopravních podniků České republiky Tomáš Pelikán.

MARIE BRÝŽOVÁ