Všichni však dostali možnost registrovat se na jiných kolejích Masarykovy univerzity. Více než polovinu potřebných peněz získala škola díky dotaci ministerstva školství.
Stavební práce začnou v Kounicově ulici už letos v říjnu, hotovo má být přibližně za dva roky. „Studenti získají vyšší komfort bydlení, neboť každý pokoj bude mít vlastní záchod a koupelnu. Počítá se s novou výmalbou, rekonstrukcí společných kuchyní, v pokojích bude nový vestavěný nábytek. Podobnou obnovu jsme v posledních letech uskutečnili také v budovách kolejí Vinařská,“ vyjmenovala Simona Pelcarová z komunikačního oddělení Masarykovy univerzity.

Koleje Vinařská v uplynulých letech spolkly více než sto milionů korun, tamní pokoje získaly novou elektroinstalaci i podlahy. Kromě nábytku se povedlo zrenovovat taktéž kuchyňky.
„Od září se tam chystá první etapa výměny oken, opravy fasády a zateplení. Ve fázi kompletní modernizaci jsou navíc aktuálně koleje Mánesova. Měnily se podlahy, v pokojích bude nový nábytek, výmalba a zároveň vzniká nový typ třílůžkového pokoje, který nahradí původní čtyřlůžkový. Novinkou bude také samostatná toaleta pro každý pokoj. Práce potrvají do září,“ dodala Polcarová.
Jak je to jinde?
Brněnská technika plánuje v nadcházejícím akademickém roce opravy za bezmála dva miliony korun, dalších pětasedmdesát milionů vynaloží na rekonstrukce v příštím roce.
„Letos plánujeme kabeláže k wifi sítím, příští rok zateplení kolejí Purkyňova. Rekonstrukce neomezí kapacitu ubytování, protože ji rozdělíme do dvou částí,“ upřesnila mluvčí Vysokého učení technického v Brně Jana Vyklická.

Obdobná situace panuje na Mendelově univerzitě. „Drobné rekonstrukce a opravy děláme každoročně o letních prázdninách, do budov letos zainvestujeme kolem pětadvaceti milionů korun. Větší rekonstrukce trvá pouze v jednom bloku Tauferových kolejí, konkrétně výměna nábytku v pokojích, obnova osvětlení, podlahy nebo kuchyní,“ popsala mluvčí Mendelovy univerzity Tereza Pospíchalová.
- Připomeňte si, jak se v zimě u Jošta v Brně sešly dvě desítky studentů kvůli navýšení cen kolejí.