Z návratu zastávky Kolejní mají velkou radost. „Teď jsem celou dobu chodíval skrz podnikatelskou fakultu a pak po chodníčku k tramvajové smyčce Technologický park. Současná malá vytíženost mě nepřekvapuje, je zkouškové období, navíc si myslím, že o návratu zastávky někteří lidé ani neví,“ myslí si například student Martin Straka.

Souhlasí s ním i Josef Strejček z fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického. „Vytíženost se vrátí v druhé polovině února. I když je pravda, že nejspíš nebude taková, jako před zrušením zastávky. To totiž jezdily autobusy v mnohem kratších intervalech a tak teď dost lidí radši půjde pěšky zadem, než aby čekali dvacet minut na autobus,“ předpokládá Strejček.

Podle něj však nebylo vynucení zastávky jen pouhý rozmar studentů. „Určitě je hodně důležitá třeba pro lidi, kteří hůř chodí, mají berle nebo zlomenou nohu. Ti k Technologickému parku nedojdou. Navíc je ta stezička za podnikatelskou fakultou neosvětlená a obzvlášť pro dívky je to nepříjemné. Být ženská, taky se bojím a počkám radši na autobus,“ podotkl Strejček.

S davy studentů mířícími na Kolejní počítá i mluvčí Vysokého učení technického Jitka Vanýsková. „Až začne nový semestr, autobusy budou zase plné. Vrácení zastávky je hodně důležitý krok, který potěšil snad každého. Za několik let navíc chodníček za podnikatelskou fakultou zmizí,“ uvedla Vanýsková.

Cestu totiž postavila univerzita na vlastní náklady, když o to před několika lety studenti úporně žádali. Jenže na cizím pozemku. „Kvestor tehdy rozhodl o stavbě provizorního chodníčku. Osvětlení jsme tehdy ale neřešili, na to nebyly a ani nejsou peníze. Na pozemku se má za několik let navíc začít stavět a tak chodníček zmizí a cesta k Technologickému parku tak stejně nebude možná,“ upozornila Vanýsková.

Zastávku navíc nevyužívají jen studenti. Každý týden tam například vystupují a nastupují děti z mateřské školky v Plovdivské ulici. „Ta měsíční přestávka nám hodně vadila, poznali jsme to. Vždycky jednou za týden v úterý sem jezdíme, na jaře a v létě na výlety, na podzim pouštět draky, v zimě sáňkovat,“ uvedla učitelka ze školky Gabriela Tomcová.

Z jiných zastávek se tam podle ní s učitelky s dětmi nedostanou. „Je to strašně daleko a malé děti to prostě neujdou. Kdyby tu nebyla zastávka Kolejní, tak se sem vůbec nedostaneme a musíme najít jiné místo, kam s dětmi chodit. Takže jsme moc rádi, že to takhle dopadlo,“ dodala Tomcová.

Lidé se zatím nemusí bát, že by současná nízká vytíženost zastávku znovu ohrozila. „Zatím na Kolejní žádný průzkum vytíženosti neprovádíme. Musíme jí dát čas, aby si takzvaně sedla, teď po několika dnech je ještě příliš brzy na to to nějak hodnotit,“ upozornila mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

Podle ní jde o standardní postup a neznamená to, že dopravní podnik kontroluje jen zastávku Kolejní. „Týká se to všech linek. Nekontrolujeme, jestli si studenti nevymýšleli. Děláme pravidelné průzkumy, abychom byli neustále v obraze a měli přehled o všech linkách,“ dodala Pohanová.

Zastávka Kolejní fungovala na lince 53 až do konce loňského roku. Pak se dopravní podnik rozhodl kvůli škrtům v rozpočtu zastávku zrušit. Okamžitě se však ozvali rozhořčení studenti. Na kolejích u zastávky jich totiž bydlí asi tři a půl tisíce. Studenty v jejich protestech podpořil i kvestor univerzity Vladimír Kotek. Po několika jednáních se nakonec dopravní podnik rozhodl zastávku vrátit. Kvůli úsporným opatřením však teď mají autobusy o čtvrtinu snížené intervaly.