Ti je totiž měli převážně okopírované, tedy padělané. Za vjezd do centra Londýna se také platí. Radnice vybírá peníze, ale řidičům žádné výjimky, které by si vylepili za okno, neuděluje. Při vjezdu do centra totiž auto projede zvláštním pásem, nad kterým visí kamery. Ty přečtou poznávací značku a porovnají ji s databází platících. Pokud auto nemá zaplaceno, strážníci se vydají do terénu, najdou ho a majiteli udělí tučnou pokutu.

I cena za samotné přidělení výjimky je vysoká. Radnice se tak nesnaží získat peníze do fondu oprav ulic v centru, ale chce donutit Londýňany, aby do středu města osobním autem nejezdili vůbec. Funguje to. Od zavedení tohoto systému letos v zimě se snížil počet aut v centru britské metropole o patnáct procent. Některým brněnským řidičům je jedno, že je v centru moravské metropole hluk, smrad, nebezpečno a přeplněno. Chtějí jezdit pohodlně a pěšky nedají ani ránu.

Kdyby strážníci prováděli zátahy na padělané výjimky a nepoctivé řidiče každý měsíc, jistě by jich ubylo. A kdyby se dokonce inspirovali v Londýně (tak jak to udělali například v norském Oslu) a nainstalovali kamery, mohli by jít najisto rovnou k hříšníkovu autu. Je možné, že řidičů, kteří si výjimku v takovém případě koupí, po londýnském vzoru ubude.

I tak na tom ale radnice vydělá. Rozhodně víc, než když si řidiči půjčují výjimky mezi sebou a beze studu je kopírují.