Ve skutečnosti se nejvíc bál on, protože Nově a Primě se digitalizace příliš nehodí. Nově vzniklé stanice, kterým digitalizace přeje, jim ukrojí z reklamního koláče. Stanice se vyprofilují jako úzce zacílené na konkrétní muziku, sport, cestování. Taková obrazově a zvukově kvalitnější kabelovka. Zadavatelé reklamy navíc ocení úzce profilované publikum, kterému mohou nabídnout konkrétní výrobek. Například oblečení a vybavení pro cyklisty se bude mnohem lépe propagovat na stanici zacílené na cestování či sport.

Každý divák bude mít díky digitalizaci více možností, co sledovat. Moje babička například miluje detektivky. V současné době si může večer vybrat maximálně ze dvou. Jsou ale dny, kdy místo detektivek dávají soapoperu nebo rodinné soutěže a to babička nemusí. Díky digitalizaci bude mít možnost sledovat detektivek třeba pět. Babička je čupr, klidně jich zvládne všech pět, umí udržet nit příběhů, i když přepíná z jedné na druhou. Moje babička by neměla zastánce digitalizace trápit. Večer sedí doma a sleduje detektivky.

Pro koho dalšího ale budou ty desítky nových stanic vysílat? Teenageři paří hry na počítači, tatíci chodí večer do hospody a mámy uspávají děti. Nebo naopak, tátové si hrají s dětmi, matky mají večer jógu a teenageři stahují nejnovější muziku. A cyklisti jsou věčně v terénu, na reklamy nemají čas. Digitalizujeme televizi, jejíž sledovanost neustále klesá.