Podle náměstka primátora Richarda Mrázka bude projekt stát 213 milionů korun. „Půjde o stavební úpravy, které jsou nutnost. Počítáme i s výměnou vnitřního vybavení a zařízení sloužícího pro opravu trolejbusů," uvedl náměstek primátora pro dopravu.

Předpokládá, že na projekt získá Brno evropské peníze. „V ideálním případě až osmdesát procent uznatelných nákladů. Upřesní je projektant, kterého teď určí výběrové řízení," řekl Mrázek. Současně upozornil, že práce začnou nejdříve v roce 2018.

Podle mluvčí brněnského dopravního podniku Lindy Hailichové je rozsáhlá rekonstrukce vozovny nezbytná. „Do budovy například v některých místech zatéká, vydroluje se podlaha, zapotřebí je i vyměnit okna," zmínila.

Změny v Pisárkách

Do oprav vozovny se podle Hailichové dlouho výrazně neinvestovalo kvůli dřívějším majetkovým sporům. Nedávno tam alespoň modernizovali myčku.

Bývalému náměstkovi primátora Robertu Kotzianovi se zdá 213 milionů na opravy moc. „Jsou tam jen dílčí problémy," myslí si.

V Komíně parkuje téměř sto trolejbusů. „Kapacitně vozovna dostačuje, navíc máme další v Husovicích a ve Slatině," vypočítala Hailichová. Dopravní podnik má celkem k dispozici asi 150 trolejbusů.

Vedení radnice podle náměstka Mrázka v budoucnu plánuje i rekonstrukci tramvajové vozovny v Pisárkách. „Měla by být zároveň rozšířena o provozní smyčku. Zatím se tramvaje otáčejí na Mendlově náměstí, z něhož ale chceme smyčku odstranit a vystavět tam plnohodnotné náměstí," dodal náměstek primátora.

U vozovny v Pisárkách by se tak mohly otáčet například tramvaje mířící do městské části Bystrc.