Dopravní podnik i na základě toho spustil kampaň#jakodoma, která upozorňuje na nevhodné chování ve vozech městské hromadné dopravy. Situace, ke kterým denně dochází, zpracoval formou komiksů, které jsou k vidění ve vozech.

Zástupci dopravce si od toho slibují, že nad svým chováním budou cestující více přemýšlet. „Jídlo a pití v našich vozech, hlasité telefonování, které obtěžuje ostatní, dobíhání – to jsou časté nešvary, se kterými se dennodenně setkáváme a které často ovlivňují kvalitu naší služby. Na nevhodné chování ostatních si stěžují i sami cestující. Je proto důležité o pravidlech cestování znovu informovat. Chceme, aby se cestující v městské hromadné dopravě cítili jako doma, ale zároveň je prosíme, aby se také tak chovali,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Do podchodu začali lidé proudit hned v prvních minutách po otevření.
FOTO: Podchod pod hlavním nádražím v Brně po znovuotevření zaplnily davy lidí

S kampaní#jakodoma se cestující mohou setkat ve vozech, kde jsou umístěny letáky ve fabionech, v LCD monitorech, na sociálních sítích dopravního podniku nebo v časopisu Šalina. „Témata jsme volili nejen na základě zpětné vazby od cestujících, ale také zkušenosti řidičů. Kampaň podpoříme nasazením našich preventistů, kteří budou ve vozech na nevhodné chování cestující upozorňovat,“ dodal Havránek. S jejich aktivitou má podnik dobré zkušenosti.

Protiatomový kryt pod vlakovým nádražím v brněnském Králově Poli. Při demolici staré nádražní budovy ho dělníci také zničí.
Tohle už nikdy neuvidíte. Demolice nádraží v Brně zničí kryt, nahlédněte dovnitř

Další kapitolou je dobíhání spojů. Podle přepravních podmínek musí být cestující připraveni na zastávce a řidič nemá povinnost čekat. Dobíhající tak zdržuje dopravu a mnohdy ohrožuje své zdraví. „Lidé například běží přes silnici na červenou, vbíhají do tramvajové trati bez rozhlédnutí, dělají to i rodiče s dětmi nebo senioři. Je čas veřejnost učit, že se nedobíhá a je bezpečnější počkat na další spoj, vždyť jede za pár minut,“ doplnil Havránek.

Dopravní podnik situace, ke kterým denně dochází, zpracoval formou komiksů. Podívejte se: