Pokyn, v jehož důsledku si už šoféři při řízení neposlechnou ani rádio, ani například podcast, vadí odborářům brněnského dopravního podniku. Mimo jiné upozorňují, že vedení firmy zákaz s odbory městského dopravce neprojednalo, přestože tvrdilo opak.

„Formulace manipulativním a zavádějícím způsobem navozuje mylný dojem, že zmíněný zákaz byl s odborovými organizacemi projednaný. Odborové organizace byly pouze informované o zvýšeném množství stížností, a to obecně,“ upozornili zástupci Odborového svazu pozemní a letecké dopravy Dopravního podniku města Brna na webu a sociálních sítích.

Velký městský okruh na jihu Brna zahrnuje most nad železniční tratí a další mimoúrovňové křižovatky.
Jižní část VMO v Brně: schválená estakáda nad vlaky a přístup k novému nádraží

Podobně zareagovali taktéž představitelé Odborů Dopravního podniku města Brna. „Zákaz rádia řidičům s námi nebyl projednaný. Byli jsme informovaní o zvýšeném počtu stížnosti jak na podnik, tak na město. Většina z nás používá hromadnou dopravu, a tak víme, že to není žádný masový jev,“ napsali odboráři na webových stránkách.

Podle vedení dopravního podniku je důvodem omezení větší počet stížností na práci řidičů, a to včetně stížností na hlasitý poslech rádia, který některé cestující ruší. „Tuto situaci se nám dlouhodobě nedaří vyřešit,“ připustila mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.

Spoušť, kterou za sebou zanechalo řádění muže v brněnské Fryčajově ulici.
FOTO: Zákaz stání zapíchnutý do čelního skla auta. Podívejte, co se dělo v Brně

Pracovníci brněnského dopravce současně registrují větší podíl nehod zaviněných vlastními řidiči, což přináší i nárůst škod. „Na obě tyto skutečnosti, které spolu i můžou souviset, jsme nuceni reagovat. Je nám líto, že se toto opatření dotkne i řidičů, kteří pravidla respektují a kterých je většina,“ pokračovala Tomaštíková.

Sdělila však, že opatření v podobě zákazu poslechu hudby i mluveného slova nemusí být trvalé. „Budeme sledovat jeho efekt a případně ho v budoucnu můžeme změnit,“ dodala mluvčí.