Na stezce v Žebětíně začnou dělníci pracovat pravděpodobně letos na podzim. „Do měsíce můžeme získat stavební povolení. Na propojení už máme připravený projekt. Bude tak možné projet až do Údolí oddechu,“ zmínil žebětínský starosta Vít Beran.

Podle předsedy brněnského cyklistického spolku Bicybo Jiřího Jelínka potřebuje takové propojení s centrem Brna jeho východní část. „Ze Židenic nebo třeba Husovic tímto směrem prakticky žádná cyklostezka neexistuje. Zato tam vede mnoho frekventovaných silnic,“ komentoval.

Projekt páteřních cyklostezek, které by podobný problém řešily, už zástupci města zpracovali. Jednu z nich vedoucí od Křenové ulice až po brněnskou Líšeň, nyní připomínkují zástupci Židenic. „Primárně povede pravděpodobně kolem Životského ulice po Jeronýmově a dál po Krásného ulici. Do budoucna bychom rádi otevřeli areál První brněnské strojírny, aby lidé mohli na kole projet i tudy,“ popsal židenický místostarosta Petr Kunc.

V brněnských Kohoutovicích jsou v plánu cyklotrasy, které mají být na rozdíl od cyklostezek přímo na silnicích v odstavném pruhu pro auta. „Potřebujeme propojení například z Kohoutovic na Riviéru,“ popsal starosta městské části Petr Šafařík.

Nejblíže stavbě jsou například tři etapy cyklostezky Údolím Ponávky či stezka spojující Tuřany a Dvorska a další. Hotové mají být do čtyř let. „Současná koalice chce do cykloprojektů, které budou okrajové části města propojovat s jeho centrem, každoročně ve městě Brně investovat deset milionů korun,“ přiblížil za brněnský magistrát Radek Štěpánek z tiskového oddělení.

Představitelé města současně řeší i problém s odstavením kol. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, můžou zástupci vedení městských částí navrhovat místa, kde podle nich podobná možnost chybí. „V současné době sbíráme žádosti městských částí. Dosud na jejich umisťování bylo každoročně milion korun. Letos to bude pět milionů,“ dodal Štěpánek.