Požadavek postavit tam přechody schválili radní Brna-středu v pondělí. „Je tam obrovská koncentrace chodců a provoz aut. Přechod je v zájmu bezpečnosti chodců i řidičů, aby se nemuseli bát, kdy jim někdo skočí pod auto. Nemít v lokalitě u nádraží přechod je téměř ostuda,“ řekl radní Brna-středu, který má na starosti dopravu, Jan Mandát.

Zástupci radnice si nechali týmem z Vysokého učení technického vypracovat analýzu bezpečnosti na silnicích v okolí navrhovaných přechodů. „Díky instalovanému zábradlí podél celé vnější hrany vnějších nástupišť jsou chodci nuceni přecházet po kolejích zadem za vchody do podchodů. Nejedná se o ojedinělé chování, ale chování běžné. Tento stav je značným bezpečnostním rizikem,“ uvedli autoři zmíněné studie.

Zda v přednádraží požadované přechody pro chodce vzniknou, rozhodnou úředníci brněnského magistrátu i na základě doporučení republikové policie. Městský radní pro dopravu Petr Kratochvíl v pondělí o snaze městské části ještě nevěděl.

Zástupci města momentálně počítají s rekonstrukcí prostoru přednádraží a přilehlé Benešovy ulice, která se může dotknout i přechodů. „V územním řízení projekt napadli jeho účastníci. Rozdělili jsme ho proto do dvou částí. U první neproblematické už jsme měli první výrobní výbor,“ informoval v pondělí Kratochvíl.

Přes silnici u nádraží často chodí Brňanka Petra Kratochvílová, která vyznačení přechodů uvítá. „Bude to kratší cesta. Podchody skoro nevyužívám. Párkrát se mi stalo, že na mě auta troubila či tramvaje zvonily,“ řekla reportérce Rovnosti přímo na místě Kratochvílová.

Cestující se nyní na tramvajová nástupiště před hlavním nádraží dostanou buď podchody, nebo přes přechod u Masarykovy ulice. Od projíždějících aut je chrání zábradlí, které stojí po celé délce nástupišť.

OLDŘICH HALUZA
MAGDA DUHONSKÁ