Dělníci za jednu stavební sezónu zmodernizovali oba jízdní pásy v délce deseti kilometrů a zprovoznili pět dálničních nadjezdů. „To je rekord modernizace D1. Během této jedné stavební sezóny naše technika vyrobila a do nové vozovky uložila téměř sto tisíc kubíků betonu a podkladních vrstev zpevněných cementem,“ sdělil Jiří Zapadlo ze společnosti Metrostav Infrastructure.

Práce začaly loni v březnu. Nejprve se jednalo o rozšíření krajnice a rekonstrukci středového dělícího pásu. „Tyto práce skončily v polovině září 2020. V polovině listopadu jsme následně zprovoznili nadjezd u Domašova," zmínila Trubelíková.

Vyprošťování havarované cisterny.
FOTO: Dálnici u Velké Bíteše zavřou, vyprošťují tam havarovanou cisternu

Letos dělníci začali s pracemi 19. února. V květnu pokládali cementrobetonový kryt vozovky v pravém jízdním pásu ve směru na Brno. „V červnu jsme převedli provoz na dokončenou pravou polovinu D1 a o měsíc později pracovníci položili cementobetonový kryt. V září pokračovaly finální práce ve středním dělícím pásu," doplnila Trubelíková.

Úsek mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi byl součástí velké rekonstrukce dálnice D1 mezi Prahou a Brnem, která trvala několik let a letos končí.