Představitelé města Brna v místě plánují vytvořit podobný podjezd, jako vznikl nedaleko v Hladíkově ulici. Radní ve středu rozhodli o rozšíření projektu rekonstrukce Křenové ulice. Nově zahrne i dva další úseky na předělu městských částí Brno-střed a Černovice. „V roce 2019 jsme schválili investiční záměr na rekonstrukci Křenové. V průběhu projednávání bylo rozhodnuto o rozšíření prací na oblast Zderadova mostu a také o vybudování mimoúrovňového křížení cyklotrasy. Zderadův most čeká rekonstrukce a přestavba," řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Podjezd? Lepší než přejíždět silnici

Vznik podjezdu chválí například cyklistka Patricie. „Vždycky je to lepší, než přejíždět silnici. Většinou je to tu v pohodě, ale občas je provoz větší, takže čekám déle," svěřila se mladá žena reportérce Deníku.

Brněnští fanoušci se dostali do potyčky s bezpečnostní službou.
Od pokřiků po střet s policií. Rozvášněné fandy Zbrojovky vytlačili těžkooděnci

Podle mluvčího spolku Brno na kole Michala Šindeláře je důležité řešit právě křížení kapacitních silnic a cyklostezek v Brně. „Na tomto místě v Křenové v současnosti nejsou žádná opatření, která by přejezd zjednodušovala," podotkl Šindelář. Plán radnice proto vítá.

Spolek Brno na kole se dlouhodobě snaží o zlepšení kvality cyklostezek ve městě. „Zúčastňujeme se schůzek, kde jednáme o zlepšení podmínek pro cyklisty. Není to ale vůbec jednoduché, bojujeme především se zástupci města, kteří na cyklisty kašlou. Situace se lepší jen velmi pomalu, ale něco se nám už podařilo. Například na nové městské třídě v Nové Zbrojovce jsme si vybojovali obousměrnou cyklostezku," poznamenala členka spolku Ivana Tošovská.

Lidé projedou bezpečněji v místě kolem přejezdu kolejí mezi ulicemi Křenová a Tkalcovská v Brně.
Konec skákání přes koleje. Cyklostezka podél Svitavy v Brně má nový povrch

Vedení města myslí podle Kratochvíla na cyklisty i v Křenové. „Máme plán vytvořit tam cyklopruhy. Musíme prověřit, zdali jsme schopní se tam vejít," nastínil Kratochvíl.

Křenová ulice je důležitá dopravní tepna. Jezdí tam vedle sebe auta i trolejbusy, samostatné pruhy mají vyčleněné tramvaje. Řidiči tudy míří z centra města do Židenic, Líšně či Slatiny. Dopravní podnik v Křenové eviduje nejvíce nehod s vozy městské hromadné dopravy v Brně. „Loni se tam událo třiašedesát nehod s našimi vozy, tedy každý týden minimálně jedna,“ vyčíslila nedávno mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Úpravy v hromadné dopravě

Právě městská hromadná doprava je podle Kratochvíla prioritou. Zástupci dopravního podniku jsou i součástí pracovní skupiny. „Předpokládáme omezení provozu tramvají i trolejbusů, které ulicí projíždějí. Dopravní opatření bude součástí celkové rekonstrukce Křenové ulice a o jeho podobě budeme s dostatečným předstihem cestující informovat," vzkázala Tomaštíková.

Červená dodávka odbočovala vlevo, nedala přednost tramvaji a vjela jí přímo do cesty.
VIDEO: Nejvíce nehod s vozy MHD v Brně? V Křenové, naposledy srážka s tramvají

Aktualizace investičního záměru je odhadovaná na 256 milionu korun. Termín zahájení prací zatím nebyl stanovený. „Budeme hledat projektanta a teprve poté zhotovitele. Z tohoto důvodu nechceme odhadovat přesný začátek prací. Doba, po kterou by se měla rekonstrukce dít, vyplyne z projektové dokumentace," sdělil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.