Tvrdí, že na čas trolejbusy skoro nejezdí a navíc jsou ještě plné. „Jízdní řád je zbytečnost. Brno je strašně ucpané. Situace je horší i kvůli uzavřenému Zábrdovickému mostu,“ stěžoval si Karel Pekárek, který míří z náměstí domů na Vinohrady několikrát týdně.

Most zavřeli silničáři na patnáct měsíců kvůli opravám v říjnu. Kvůli uzavírce se tramvaje nedostanou třeba na Starou osadu.

Vizualizace stavby velkého městského okruhu mezi Husovickým tunelem a tunelem pod Vinohrady. Ilustrační foto.
Tunel Vinohrady? Stavba východní části okruhu má skončit v roce 2033

Podobné zkušenosti má i Jan Malíř. „Trolejbus jezdí z Vinohrad často jen jednou za dvacet minut a ještě v neurčitou dobu. Podobné to je s autobusem linky 202. Jezdí pět minut před nebo po plánovaném odjezdu. Časy jsou proto jen orientační,“ poznamenal muž.

Problémy se zabývá i vinohradský starosta Jiří Čejka. Kritizuje, že po začátku oprav mostu dopravní podnik neposílil trolejbusové linky. „O víkendu jezdí linky 25 a 26 třeba jen třikrát za hodinu, což je ještě méně než před opravou,“ sdělil Čejka.

Ilustrační foto.
Záchrana na poslední chvíli: sebevrah vrávoral na stromě s oprátkou kolem krku

Trolejbusy linek 25 a 26

Lidé z Vinohrad i Nového Lískovce si stěžují na provoz trolejbusových linek 25 a 26.
Podle cestující trvá cesta z Konečného náměstí do Vinohrad místo necelých třiceti minut až hodinu.
Trolejbusy vyjíždí opožděně i z konečné v Novém Lískovci. Spoje tam totiž už dorazí pozdě.
Podle dopravního podniku jsou problémy kvůli hustému provozu na velkém městském okruhu.
V listopadu podnikli zástupci dopravního podniku průzkum, který neprokázal, že jsou spoje přetížené. Další test bude v lednu.

Lidé si podle něj naopak pochvalují novou linku x27. „Jezdí k Dělnickému domu, kde pak přestoupí na tramvaj linky 12. Další možnost, jak se dostat do centra, je dorazit na Novolíšeňskou. A pak pokračovat tramvají linky 8,“ vysvětlil Čejka.

Nepříjemnosti s trolejbusy pociťují i lidé v Novém Lískovci. „Jsou neustále přeplněné. Hlavně ve směru od Mendlova náměstí k bohunické nemocnici,“ popsal Zdeněk Kunc.

Trolejbusy odjíždí se zpožděním už z konečné zastávky na Kamenném vrchu. „Linky jezdí přes celé Brno a když se zaseknou někde v zácpě, vyjedou pozdě i z Nového Lískovce. Problémy jsou hlavně ve špičce,“ informovala novolískovecká starostka Jana Drápalová.

Někdy podle ní trolejbusy dokonce skončily u bohunického kampusu. „Když byly hodně zpožděné, poslali dispečeři spoj rovnou zpátky do města a na Kamenný vrch ani nedojel. Ale podle ředitele dopravního podniku to byla chyba a už ji napravili,“ dodala Drápalová.

Lidem z Nového Lískovce od poloviny příštího roku pomůže expresní trolejbusová linka, o které už Deník Rovnost informoval. Pojede na Mendlovo náměstí. Cesta bude o několik minut kratší.

Ilustrační foto.
Meta půl milionu cestujících. Brněnské letiště roste, i ve stínu úspěšné Vídně

Podle mluvčí dopravního podniku Hany Tomaštíkové za nepravidelnost spojů může silný provoz. „Jezdí po velkém městském okruhu, kde nabírají zpoždění. Bohužel nejsme schopni situaci ovlivnit. Pokud vyšleme posilové spoje, uvíznou v kolonách stejně jako ostatní zpožděné vozy,“ vysvětlila.