Třicet metrů široká nová ulice v centru Brna má za několik let zpřístupnit sešlé výrobní areály Mosilana, Dřevopodnik a Vlněna. O záměru vybudovat Brněnskou třídu, která zpřístupní také připravovanou chytrou čtvrť Špitálka, Deník Rovnost informoval nedávno. Mezi lidmi se současně rozhořela diskuse o jejím uspořádání pro jednotlivé druhy dopravy. Řada Brňanů kritizuje umístění cyklopruhu mezi parkující a jedoucí auta.

Takto by měla vypadat nová Brněnská třída.
Jako pražská magistrála, jen s méně auty: 30metrový bulvár promění centrum Brna

Cyklodoprava na Brněnské třídě:

* Dopravní řešení schválené řídícím výborem projektu počítá s cyklopruhem mezi parkujícími a jedoucími auty.
* Zástupci Brno na kole chtějí vytvoření oddělené cyklostezky i s chráněným prostorem v křižovatkách.
* Prověřit variantu cyklostezky fyzicky oddělené od vozovky navrhli pracovníci kanceláře městského architekta už dřív.

Nelíbí se to například spolku Brno na kole. „V případě takhle široké ulice je toto řešení naprosto nedostatečné. Navrhli jsme tam udělat oddělenou cyklostezku i s chráněným prostorem v křižovatkách,“ uvedl za spolek Michal Šindelář.

Nová ulice uleví dopravně zatíženému Kolišti a Dornychu. Automobilovou dopravu v ní omezí pouze pro přímou obsluhu území.

Jiné uspořádání pro lidi na kole by na Brněnské třídě uvítal také Brňan Dominik Matus. „Je možné dát tam parkovací pruh a ke krajnici cyklopruh?“ dotazoval se na sociálních sítích.

Dopravní řešení nedávno schválil řídící výbor projektu Brněnské třídy. Podle jeho předsedy Filipa Chvátala, který je zároveň městským radním pro územní rozvoj, vzešlo hlavně od úředníků magistrátního odboru dopravy. „Od nich a od projektanta jsem dostal informace, že se takhle dřív rozhodlo a nemá smysl zpracovat jiné řešení. Na radě města jsme věc neprobírali,“ řekl.

Doplnil, že dopravní uspořádání v nové ulici chce ale řešit na poradě vedení města. Debatu plánuje otevřít ještě tento týden. Při shodě názorů hodlá nejméně prověřit variantu umístění cyklopruhu mezi chodník a parkující auta, dál od jedoucích.

Myslete na vaše děti a vnoučata. Takový je text billboardu s přeškrtnutou fotografií Andreje Babiše na hlavním tahu v Hustopečích.
Snaha před volbami v Brně: selfie, superhrdina i antikampaň

Variantu vedení trasy pro lidi na kole formou cyklostezky fyzicky oddělené od silnice navrhli už dřív přezkoumat pracovníci kanceláře městského architekta. „Považovali jsme to za vhodnější řešení než cyklopruh ve vozovce oddělený bílou čárou. Brněnská třída totiž nemá paralelní bezpečnou trasu, jako třeba připravovaná Nová Dukelská. Podél ní o blok dále teče řeka Svitava a je tam možné využít cyklostezku,“ vysvětlila mluvčí kanceláře Šárka Reichmannová.

Krajský koordinátor Besipu Pavel Čížek potvrdil, že cyklostezka vedená odděleně od silnice je nejbezpečnějším řešením. „Problém ale je, že se nedá vytvořit všude,“ upozornil.