Nová mimoúrovňová křižovatka Hlinky s trochou nadsázky ještě voněla novotou, když se na ni včera vydal tým Brněnského Deníku Rovnost, aby ji otestoval. Stavba, která má zlepšit spojení s okrajovými částmi Brna i výrazně ulevit dopravě v centru města, prošla hodnocením se známkou chvalitebně.

Člověk, který se vydá se svým autem na Hlinky, nemusí mít obavy, že by se dostal do změti dopravních příkazů a zákazů. Značení je přehledné a řidič má dokonalý přehled. Jasné jsou i informace o tom, kdy a kde odbočit při cestě do různých částí Brna.

O tom se již během posledních pár dnů mohly přesvědčit desítky Brňanů, kteří i přes zákazy na novou křižovatku vjížděli a zkracovali si tudy cestu.
Zážitkem pro řidiče může být průjezd více než tři sta metrů dlouhým tunelem. Pokud jím však pojede od pisáreckých tunelů směrem do Bystrce, při výjezdu z něj ho čeká nemilé překvapení.

Do té doby tříproudá silnice se totiž asi po dvou stech metrech zužuje do pouhého jednoho pruhu. V plném provozu tak může působit jako trychtýř, který bude výrazně zpomalovat dopravu.

Další nepříjemnost, tentokrát však ne tak závažná, začíná opět u pisáreckých tunelů. Mnoho Brňanů doufalo, že při cestě do centra města bude možné projet Hlinky přímo. Řešení křižovatky to však neumožňuje.

Řidiči tak musí vjet na velký městský okruh a projet dvěma křižovatkami, což může jejich cestu prodloužit až o několik minut.

Nová dopravní stavba bude sloužit i cyklistům. Ti jistě ocení červeně vyznačené cyklistické pruhy po obou stranách silnice z ulice Hlinky k Anthroposu a zpět. K větší bezpečnosti kolařů navíc poslouží cyklistické semafory.

Architekti při vymýšlení Hlinek mysleli i na chodce. U tramvajové točny navrhli ostrůvek zeleně, který má ve svém středu kašnu s vodotryskem.
Hluk projíždějících aut se díky protihlukové stěně k odpočívajícím Brňanům nedostane. Klidovou zónu navíc lidem zpříjemňuje architektonicky zajímavý železný strom.