Za nepříjemný zážitek z pohledu cyklisty nebo chodce označil Brňan Richard Mach procházku po líšeňské Šimáčkově nebo Belcrediho ulici. „Na Šimáčkově jsou hrozné chodníky, kočárkem těžko sjízdné, navíc na nich věčně stojí nějaké značky pro auta. Oběma ulicemi projíždí rychle spousta vozů, chodníky jsou úzké a v místě je špatná viditelnost,“ stěžoval si muž.

Tříkilometrový úsek z Čebína do Drásova využijí cyklisté od neděle. Asfaltový povrch umožní projížďku také na inlinech.
Nová cyklostezka nedaleko Brna: víme, jak tříkilometrový úsek vypadá a kudy vede

Petice v brněnské Líšni

* Důvodem je doprava, kterou část tamních obyvatel považuje za nebezpečnou.
* Konkrétně se jedná o Podruhovu, Houbalovu, Šimáčkovu, Belcrediho, Holzovu a Mifkovu ulici.
* Problém se autorka petice snaží řešit také s městskými radními a policisty.
* Podle policejního mluvčího Bohumila Maláška je však při posuzování dopravní bezpečnosti nutné zohlednit mnoho faktorů.

Na stížnosti Líšeňských proto prostřednictvím petice zareagovala Silvie Dražanová. Za cíl vytyčila zvýšení bezpečnosti v místech kolem škol a dalších rizikových lokalitách, konkrétně v Podruhově, Houbalově, Šimáčkově, Belcrediho, Holzově a Mifkově ulici. „Denně projdou ulicemi při cestě ze školy stovky dětí. Úseky nejsou dostatečně přehledné, řidiči tam často překračují povolenou rychlost. Je potřeba podniknout kroky pro zvýšení bezpečnosti chodců a donutit řidiče k dodržování dopravních předpisů,“ uvedla Dražanová.

Petiční výbor navrhl na místa přidat takzvané optické dopravní značky, které na silnici vytváří dojem skutečných zpomalovacích prvků. V dalších úsecích pak chtějí prosadit optické brzdy. „U zastávky Elplova by se měl zřídit přechod pro chodce. V neposlední řadě jsou nutné častější policejní kontroly soustředěné na měření rychlosti. V Šimáčkově ulici by bylo vhodné umístění zpomalovacího retardéru,“ vyjmenovala různá řešení líšeňská zastupitelka Eliška Vondráčková. Peticí se mají dále zabývat městští radní a policisté.

Podle brněnského radního pro dopravu Petra Kratochvíla však iniciativa na stole zatím nepřistála. „Poslední dva dny jsem byl pracovně na cestách, takže je možné, že se tam objevila v mezičase. Určitě se ale peticí budeme zabývat, jakmile k nám dorazí,“ ujistil Kratochvíl.

Za komplexní problém označil bezpečnost dopravy ve městě policejní mluvčí Bohumil Malášek. „Nedá se jednoduše říct, že chce někdo v určitém místě třeba zavést přechod pro chodce. Předchází tomu plánování a posuzování, zda je úsek pro takový účel vůbec vhodný. Ve finále pak třeba zjistíme, že požadované parametry nesplňuje ani z poloviny,“ vysvětlil Malášek.

Velkému výskytu klíšťat hraje v posledních dnech do karet především teplé a vlhké počasí s častějšími dešti.
Z výletu u řeky přišel obsypaný: klíšťata útočí na Brno, nejvíc za pět let

Některým Líšeňským nicméně doprava v městské části nebezpečná nepřipadá. Stěžují si naopak spíše na nedostatek parkovacích míst. „Líšeň je v otázce bezpečnosti naprosto v pořádku, myslím že se nemusí bát ani malé dítě, alespoň co se přechodů týče,“ zmínil pro Deník Rovnost například Tomáš Zlámal.