„Důvodem jsou práce týkající se demontáže úložného prahu, při nichž musí stát jeřáb přímo na silnici. Jednotlivé betonové díly následně stavbaři odvezou," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Stavbaři pokračují v rekonstrukci mostu Otakara Ševčíka v brněnských Židenicích. Pohled na stavbu z dronu.
Pohled na most Otakara Ševčíka v Brně z dronu. Podívejte, jak se při opravě mění

Uzavírka platí od pondělní sedmé hodiny ráno do úterních osmi hodin večer. Práce na opravovaném mostu Otakara Ševčíka pak budou pokračovat i v zimních měsících. „Samozřejmě s ohledem na klimatické podmínky," doplnila Trubelíková.

Most je jedním z nejdelších v České republice. Přemosťuje čtyřpruhovou směrově rozdělenou silnici I/42, Nezamyslovu ulici, tramvajovou a železniční trať a řadu inženýrských sítí pod mosty. „Stavbaři brzy zahájí práce na římsách. V případě příznivých klimatických podmínek plánujeme od března 2024 zahájit celoplošnou izolaci mostu," nastínila Trubelíková.

Deník Rovnost oslovil i několik obyvatel na místě. Například Eva Provazníková omezení související se stavbou chápe. „Chápu, že se most musí opravit. Uzavření ulic mi nijak zvlášť nevadí. Jezdím tramvají i autem," řekla žena.

Další lidé už byli kritičtější. Například žena, která pracuje na Černovických terasách domů nyní jezdí autobusem třeba hodinu. Bez uzavírek by mohla být doma mnohem dříve. Další problémy způsobilo omezení v nedaleké Gajdošově ulici.

Video: Pokračují práce na rekonstrukci mostu Otakara Ševčíka v Brně.

Zdroj: Deník/Klára Hrbáčková

Rekonstrukce mostu Otakara Ševčíka měla původně skončit do konce příštího roku, nakonec se ale stavební práce protáhnout.

„Po odkrytí mostního svršku stavby mostu Otakara Ševčíka byl zjištěn zhoršený stav konstrukcí oproti předpokladu zadávací dokumentace. V části stavby muselo dojít k výměně krajních nosníků nosné konstrukce. K tomu, aby bylo možné provést takovou úpravu, museli projektanti pozměnit dokumentaci a stavbaři museli zajistit výrobu nových předpjatých nosníků a navazujících částí," vysvětlila mluvčí státních silničářů.

Dvoudenní uzavírka v Nezamyslově ulici v Brně kvůli rekonstrukci Otakara Ševčíka.Dvoudenní uzavírka v Nezamyslově ulici v Brně kvůli rekonstrukci Otakara Ševčíka.Zdroj: ŘSD

Posun oproti původnímu plánu předpokládají zástupci Ředitelství silnic a dálnic maximálně o půl roku. Ředitel brněnského závodu státních silničářů David Fiala už při zahájení stavby avizoval, že termíny se mohou v závislosti na stavu mostu změnit.

„Může se stát cokoliv. Nechci předjímat žádné Nové Mlýny nebo Černou Horu, ale zkušenosti s tím máme,“ přiznal už tehdy Fiala při odkazování na dříve opravované mosty na hlavních silničních tazích, kde se nakonec objevilo větší poškození, než se zprvu zdálo.

Zdroj: Youtube

Stavbaři most opravují po polovinách. Nyní zůstává uzavřený jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp. Po dokončení úprav v této části se stavbaři přesunou na druhou stranu a změní se i trasa, kudy budou jezdit auta.

Český rozhlas také nedávno informoval, že dopravní podnik chce přes most výhledově vést trolejbusovou trať. „Magistátní odbor dopravy zpracovává prověřovací studii možnosti umístění trolejového vedení na mostě Otakara Ševčíka," sdělila Deníku mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková. Zmíněnou problematiku řeší úředníci z magistrátu. Na termín rekonstrukce mostu to nemá mít vliv.