Důvěru dostala projekční kancelář Pris, která předložila nejvýhodnější nabídkovou cenu 870 500 korun bez daně.

Lávka má propojit brněnské části Vinohrady a Líšeň, současně zvýší bezpečnost pěších i cyklistů, kteří musejí křížit dopravně vytíženou ulici. „Vybrali jsme společnost, která vypracuje projektovou dokumentaci lávky pro pěší a cyklisty přes Jedovnickou ulici. Dokumentaci pak využijeme pro společné povolení. Celkem se o tuto veřejnou zakázku ucházelo sedm zájemců,“ vyčíslila primátorka Markéta Vaňková.

Radní zároveň schválili podobu smlouvy, kterou by v nadcházejících týdnech mělo město s firmou uzavřít. Pokud nenastanou komplikace, měla by být dokumentace k dispozici za půl roku. Celkové náklady se vyšplhají ke třiceti milionům korun včetně daně.

„Pokud půjde vše hladce, mohla by stavba začít na jaře 2026. Přesný popis technického řešení bude navržený až v dalších stupních dokumentace. Předpokládané základní rozměry počítají s délkou lávky padesát metrů a šířkou minimálně čtyři metry. Výška průjezdního prostoru bude minimálně 4,8 metru,“ upřesnil vedoucí tiskového střediska brněnského magistrátu Roman Burián.

Příprava lávky přes frekventovanou Jedovnickou ulici reaguje na výstavbu obytné části Nové Vinohrady. Kvůli poloze na hranici s Líšní je ale pravděpodobné, že budou mít obyvatelé blíže školky, školy a restaurace v bezprostředně sousedící městské části.

close Frekventovanou Jedovnickou ulici v Brně v budoucnu přemostí padesátimetrová lávka. info Zdroj: Magistrát města Brna zoom_in Frekventovanou Jedovnickou ulici v Brně v budoucnu přemostí padesátimetrová lávka.

„Projekt jsme iniciovali. Když se nás primátorka zeptala na náš názor ke stavbě komplexu, uvědomili jsme si, že je prostor pro chodce nedostatečně vyřešený. Proto jsme jako variantu navrhli lávku, podobnou jako třeba na nedalekých Vinohradech nebo v Čertově rokli,“ komentoval záměr před časem líšeňský starosta Břetislav Štefan.

VIDĚLI JSTE? Nejkritičtější fáze rozšiřování D1 v Brně: začíná demolice mostu nad železnicí

Rozšiřování dálnice D1. V místě se tvoří kolony. | Video: Deník/Magdaléna Blažková