Řidiči mají za sebou pernou noc, kdy bojovali s následky deště. Dopravní podnik měl v ulicích přes noc čtyřicet vozů. Řidiči kroužili městem a snažili se zamezit tomu, aby voda zůstávala na trolejích. A následně namrzla.

„Na některých místech byla bohužel příroda silnější než my,“ poukázali zástupci dopravního podniku na sociálních sítích.

Kontroly revizorů v nočních rozjezdech v Brně.
Černí pasažéři v Brně: razantní zvýšení, přibývá dětí a pokuty za 32 milionů

V úterý ráno byl tak zastavený provoz na dvou tratích, a to podle dopravního ředitele Jana Seitla pouze v koncových úsecích.

Pracovníci údržby trolejového vedení řešili jedenáct případů přepáleného trolejového vedení. „Dispečeři, kteří nonstop organizovali dopravu, měli na svém kontě na dva a půl tisíce hovorů vysílačkami s řidiči. V přepočtu na jednoho dispečera vychází asi čtyřicet uskutečněných hovorů za hodinu,“ sdělili zástupci podniku.

V Brně je od pondělí první sdílená zóna v České republice. Jde o prostor, kde jsou si chodci, řidiči aut a cyklisti rovni.
Republiková premiéra v Brně. Dopravu u nádraží určuje první sdílená zóna v zemi

Poslední podobnou kalamitní situaci zažil Dopravní podnik města Brna roku 2014, kdy uvedení do normálu trvalo tři dny.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vlaky, nádraží, lokomotivy. Prohlédněte si výstavu modelů v Brně

Zdroj: Deník/Sabir Agaralov