„Nechtěli jsme rozdávat pouze klasické letáky, jako to dělá každý,“ vysvětluje Eva Kneblová z marketingového oddělení. Proto se spolu se svými kolegy domluvila se sadařem z Velkých Němčic, a některá z jeho jablek polepili šablonami s nápisem ŽERU VUT. Zatímco se slupka jablek po dvou měsících zbarvila do červena, pod nálepkou zůstala žlutá a tak se toto ovoce stalo propagačními předměty.

„Slogan jsme zvolili kvůli jeho dvojsmyslnosti. Jde totiž opravdu sníst a zároveň vyjadřuje zájem o naši školu. Chtěli jsme studentům středních škol ukázat, že jsme moderní a nápaditá škola,“ vysvětluje Kneblová. Důležitý podle ní byl výběr odrůdy. „Vybrali jsme odrůdu Jonagold. V době, kdy jsme se rozhodli propagační akci dělat je totiž nejsladší a dobře vybarvená. Přemýšleli jsme také o sytějších vínových jablkách, ale ty dozrávají příliš pozdě,“ dodává.

Podle osmnáctileté Petry Nehybové z brněnského Gymnázia Vídeňská jsou označkovaná jablka originální. „Je to dobrý nápad. Už nějakou dobu přemýšlím, že bych se na Vysoké učení technické přihlásila a tahle akce je další věc, kterou oceňuji,“ hodnotí.

Jiný názor má její spolužák osmnáctiletý Martin Vašina. „Jablko si dám rád ale na VéÚTéčko kvůli tomu nepůjdu,“ usmívá se a kouše do jablka. Podle něj už si většina čtvrťáků vybrala, na kterou vysokou školu si přihlášku podá. „I kdybych nebyl rozhodnutý, taková akce mě nepřesvědčí. Na druhou stranu kdyby všechny školy, které se nám představují přinesly nějaké jídlo, aspoň budeme mít svačiny zdarma,“ uzavírá se smíchem.