„Jsem rád, že mohu říct, že se vedení kraje ve spolupráci s vedením brněnského letiště podařilo přímé spojení zachránit. Obslouží jej společnost Central Connect Airlines,“ řekl Hašek.

Ostravská společnost, která už od června zajišťuje také přímé lety mezi Ostravou, Brnem a chorvatským Zadarem, převezme linku hned 1. listopadu. Tedy v den začátku platnosti zimních letových řádů. „Cestující nepoznají změnu. Létat se bude alespoň třikrát denně,“ slíbil Hašek.

Letům do Prahy zůstanou stejná letadla i stejné kódové označení. Právě u Central Connect Airlines si je totiž až doposud České aerolinie objednávali. „Díky pomoci ministra dopravy Víta Bárty se podařilo prosadit i zařazení linky do rezervačního systému aerolinek. Na jednu letenku se tak lze stále z Brna létat kamkoliv,“ řekl Hašek.

Podle předsedy představenstva Brněnského letiště Jiřího Filipa v současné době finišují jednání o definitivní podobě leteckého spojení. „Máme zájem na tom, aby cestující i nadále mohli využívat pražské letiště jako přestupní. Chceme tedy, aby linka z Brna a do Brna přímo navazovala na lety do ostatních destinací,“ naznačil směr jednání Filip. Další podrobnosti podle něj budou známy za několik dní. „Zatím je říci nemohu. Teprve ve středu se totiž ostravský dopravce definitivně rozhodl linku převzít,“ řekl Filip.

Nic bližšího nechtěla sdělit mluvčí společnosti CCA Hana Georgianová. „Zatím nic potvrzuji. Prozradit můžu jen, že o této záležitosti jednáme, ale konec je stále otevřený,“ řekla Georgianová.

Mluvčí neřekla, kdy budou výsledky jednání známé. „Může to být za hodinu nebo za týden. Až jednání uzavřeme, sdělíme na čem jsme se dohodli,“ uvedla Georgianová.

Ekonom Ondřej Moravanský z analytické společnosti Cyrrus řekl, že převzetí vnitrostátních letů společností CCA po Českých aeroliních se dalo čekat. „To že lety z Brna do Prahy zachrání zrovna tato ostravská firma není žádné překvapení. Letadla na vnitrostátní lety stejně pronajímali ČSA a neměli by pro ně žádné uplatnění,“ řekl Moravanský. Jiné řešení než tohle, nebo zrušení podle ekonoma nebylo.

Moravanský podotýká, že je otázka jestli CCA v budoucnu bez pomoci zajistí fungování letů. „Přece jenom mezi aerolinkami je to menší společnost a není součástí většího firmy. Možnost, že kraj bude muset někdy tuhle linku dotovat je rozhodně myslitelná,“ uvedl Moravanský.

Ředitelka Jihomoravského turistického centra Zuzana Vojtová upozornila na důležitost toho, že přes Prahu zůstane kraj propojený z Evropou i celým světem. „Je to jedna ze základních podmínek rozvoje turistického ruchu v kraji,“ sdělila Vojtová. Hlavně kongresoví a firemní turisté podle ní leteckou dopravu hodně využívají.

PETR JEŘÁBEK
MICHAL FILÍPEK