Velkým plusem je podle něj rychlý start nové nákladní linky DHL Express i tradiční TNT/FedEx. „Díky tomu letos odbavíme přes dvanáct a půl tisíce tun nákladu. To je absolutní sezonní rekord a třikrát víc než loni. Nadále platí, že doprava pro běžné cestující je pro nás prioritou, ale v dobách krize je to právě nákladní, která ji vhodně doplňuje,” komentoval Kratina.

Každý den v Brně přistává na pravidelné lince Boeing 757 z Lipska. „Díky tomu jsme zrychlili zpracování zásilek v tomto regionu. Loni jsme odbavili v této oblasti historicky nejvyšší objem zásilek. Kvůli uzavírce ranveje na bratislavském letišti zde letos v dubnu přistával i letoun Airbus A300, což byla pro obrovská pomoc,” zmínil generální ředitel DHL Express Luděk Drnec.

V Tanzanii se rozhodují mezi hlavním městem a letištěm Kilimanjaro v Arushe.
Z Brna rovnou na safari nebo Kilimandžáro: letiště jedná o lince do Tanzanie

Na leteckém trhu přetrvává nestabilní a nepředvídatelná situace. Zástupci Letiště Brno se však snaží ve spolupráci s městem a krajem přesto přivést do Brna nové pravidelné linky. „Jihomoravský kraj má nastavený systém financování na rozlétání letiště. A jsme připraveni pomoct s podporou konkrétních linek pro osobní přepravu, jakmile to situace dovolí,“ uvedl hejtman Jan Grolich.

Brněnské letiště bude letos hospodařit se ztrátou pět až deset milionů korun.