K vyjádření nespokojenosti přímo na středečním zastupitelstvu Židenic vyzývá i leták, který se objevil na tamních zastávkách. „Četla jsem jej a jsem velmi rozčílená. Myslím si, že linka je opomíjená už teď, o víkendu jezdí pouze jednou za dvacet minut a já tak musím na zastávce mrznout. Pokud by ji zrušili úplně, byl by to pro mě problém. Neměla bych se jak dostat do nemocnice. Pro mě, jako důchodce to bude složité,” řekla například Jitka Hollová.

Nespokojení jsou i další Žideničtí. „Jízdné se stále zdražuje, ale služby jsou čím dál tím horší. Pokud ji opravdu nahradí, bude to katastrofa. Už teď mi dělá problém překonat krátkou vzdálenost. Nedávno jsem chodila o berlích a nedokážu si představit, jak bych to zvládala,” sdělila Květa Odstrčilová.

S návrhem dopravního podniku nesouhlasí ani židenická radnice. „Kromě toho, že by lidé přišli o přímý spoj s nádražím a Českou ulicí, chce podnik v některých intervalech zvýšit počet spojů. Už nyní nám tu ale vznikají kolony. Obzvlášť pak v místech, kde jezdí i autobusy. V úzkých ulicích se totiž nedá předjíždět. Bohužel, podnik se nás ptá jen na názor, a pokud bude chtít linku zrušit, udělá to, i když si to nebudeme přát,” řekl židenický místostarosta Karel Bernášek.

Podle mluvčí brněnského dopravního podniku Lindy Škrancové nejsou ještě změny definitivní. „Stále o nich jednáme, ale linku možná zrušíme už od poloviny příštího roku. Nemá to však cestujícím ublížit, ale naopak prospět. Místo ní bude do Juliánova nově zajíždět linka číslo devět, která měla konečnou v Komárově. Devítka navíc pojede v centru po jiné trase. Na konečnou v Lesné se dostane přes Rooseveltovu a Moravské náměstí. Tato zastávka je v podobné poloze jako přestupní uzel Česká” sdělila Škrancová.

Podle ní se zvýšením počtu spojů v některých časech doprava v Židenicích nezkomplikuje. „Týká se pouze spojů mimo špičku, kdy jejich frekvenci zdvojnásobíme. V tyto časy tam totiž kolony nehrozí,” vysvětlila mluvčí.

Zrušení linky číslo třináct se dotkne i dalších spojů. „Z Komárova nově pojede pouze dvanáctka a to ve dvojnásobných intervalech. Ve špičce tam budou tramvaje jezdit po třech až pěti minutách,” řekla Škrancová. Lidé z jihu Brna, kteří pojedou například do Černých Polí, tak také budou muset na Hlavním nádraží složitě přestupovat, místo současného přímého spojení. Příští rok možná v Brně pojede jen polovina tramvajových linek než v dobách největšího rozmachu. „Nejvíce jich tu jezdilo třiadvacet,” řekl dlouholetý zaměstnanec brněnského dopravního podniku a experta na jeho historii Ivan Nedělka.