Historické plavidlo tak doplní šestici lodí brněnského dopravního podniku. „Rekonstrukce elektroinstalace si vyžádala celkovou opravu kabeláže, řídicího pultu, ale i ovládacích prvků. Práce za více než jeden milion korun bylo nutné udělat, jelikož původní elektroinstalace už nevyhovovala předpisům a technickým požadavkům,“ popsal generální ředitel podniku Miloš Havránek.

Loď Brno, dříve Úderník, je nejstarší lodí dopravního podniku. Její trup dělníci vyrobili v roce 1948 v pražské loděnici. O zbytek nástavby se postarali pracovníci dopravního podniku v první polovině následujícího roku.

Ilustrační foto.
Muže srazila v Brně tramvaj, skončil ve svatoanenské nemocnici

V letošním roce doposud dopravní podnik převezl na Brněnské přehradě téměř 180 tisíc lidí. „Pokud vydrží dobré počasí a zájem ze strany veřejnosti, možná překonáme loňský rekord, kdy lodě svezly téměř 286 tisíc cestujících, což je od osmdesátých let minulého století vůbec nejvíc,“ poznamenal Havránek.

V plavební sezóně zajišťuje dopravní podnik pravidelnou linkovou dopravu loděmi na elektrický pohon z brněnské Bystrce do Veverské Bítýšky. „Celková plavební dráha je dlouhá necelých deset kilometrů. Lodě ji ujedou za sedmdesát minut," doplnila mluvčí dopravce Barbora Doležalová.