Ze sídliště Vinohrady bez přestupů přímo do centra Brna? Pro tamní obyvatele letitý sen, který se může dočkat naplnění. Zástupci Vinohrad a Židenic usilují o prodloužení tramvajové trati z Líšeňské ulice až na Pálavské náměstí. „Dosud musí lidé přestoupit u Dělnického domu nebo na Staré osadě,“ zdůvodnil vinohradský starosta Jiří Čejka.
Město plánuje zadat technickou studii, která prověří možnosti propojení Vinohrad, ať už pomocí tramvaje, trolejbusu nebo dokonce lanovky. Na základě výsledků studie následně město může trasu zadat do nového územního plánu.
Reálnější je jízda tramvají na sídliště Kamechy. „Pokud se podaří získat dotace, stavba může začít zhruba v roce 2025,“ řekla Anna Dudková z brněnského magistrátu. Město musí vybrat variantu vedení tunelové části stavby.
Kvůli odporu lesníků stojí soukromý záměr na půlkilometrovou sjezdovku u Brněnské přehrady. „Není možný z ekonomického ani ekologického hlediska. Prodej pozemku zakazuje lesní zákon,“ shrnula mluvčí státní společnosti Lesy České republiky Eva Jouklová.
Zcela bez šance vzniknout je někdejší bombastický plán podnikatele Josefa Kolaříka na přeměnu areálu Riviéry. V devadesátých letech minulého století chtěl zcela vykopat bazény a vybudovat tam akvapark s delfináriem. Areál nyní patří městu, ve správě ho má městská firma Starez-Sport, která tam provozuje koupaliště.
Sen brněnských fanoušků fotbalu na nový stadion za Lužánkami zůstává prozatím pouze přáním. Dalšímu rozvoji lokality momentálně brání soudní spor s podnikatelem Liborem Procházkou o majetkoprávní vypořádání.
Na návštěvu hradu Špilberku si lidé i nadále vyrazí pěšky, lanovka z Údolní ulice zůstává nereálným snem. „Z dopravního hlediska není lanovka nezbytná a momentálně se její vznik nechystá," doplnila Dudková.