Jeho přesná trasa bude podle starosty městské části Víta Berana známá do tří měsíců. „Brněnské komunikace pro nás aktuálně vytváří projekty pro územní rozhodnutí. Ačkoliv máme většinu pozemků nutných pro stavbu vykoupených, začneme poté jednat s majiteli dalších ploch, protože stopu obchvatu potřebujeme oproti původnímu záměru rozšířit,“ popsal Beran.

Stavbu obchvatu chtějí zástupci městské části i kraje spojit s opravou Kohoutovické ulice. „Ta naváže na opravenou křižovatku se starou dálnicí,“ zmínil hejtmanův náměstek pro dopravu Roman Hanák.


Další objízdná trasa má zbavit tranzitní dopravy obyvatele brněnských Maloměřic a Obřan. Lidem žijícím za Brnem naopak umožní rychle se dostat do centra. Zástupci městské části nyní pracují na tom, kudy nová objížďka povede. „V minulosti vždy někdo trasu navrhl, ale obyvatelé byli proti. Rozhodovalo se totiž o nich, ale bez nich. Proto jsme současnou trasu obchvatu přes Kulkovu ulici sami navrhli a předložili představitelům města. Na konci roku 2017 tuto trasu uznali jako reálnou,“ popsala maloměřická starostka Klára Liptáková.

Obchvaty městských částí v Brně
- Nejdříve za dva roky začnou dělníci pracovat na obchvatu Žebětína. Brněnské komunikace pro stavbu nyní zpracovávají projektovou dokumentaci.

- V Maloměřicích a Obřanech má podle tamní starostky Kláry Liptákové obchvat zbavit centrum městské části tranzitní dopravy. Současně má usnadnit cestu ze středu Brna do obcí okolo.

- Kvůli obchvatu Tuřan zváží jihomoravští zastupitelé výjimku z ochranného pásma brněnského letiště.

Novou trasu oproti původnímu plánu projednají zastupitelé v brněnské Slatině.

Zástupci městské části aktuálně pracují také na zařazení plánovaného obchvatu do nového územního plánu Brna a do aktualizovaných krajských Zásad územního rozvoje.

Objízdnou trasu brněnských Tuřan dlouhodobě komplikuje ochranné pásmo letiště. „Lze očekávat jednání mezi městem a krajem například i o možnosti výjimky pro obchvat, protože ochranné pásmo se dotýká jen několika málo metrů plánované silnice,“ popsal Hanák.

Zástupci kraje a města budou společně o tuřanském obchvatu jednat nejdříve za měsíc.

Jinou než původně plánovanou trasu obchvatu zvažují také v brněnské Slatině kvůli odvodnění silnice i ploch nad ní. „Nová trasa je zajímavá, ale původní trasu obchvatu zcela opouštět nechci,“ řekl slatinský starosta Jiří Ides.

Kvůli husté a nepřehledné dopravě plánují obchvat několik let také v brněnských Bosonohách. „Navrhli jsme jej do aktualizace Zásad územního rozvoje. Nyní záleží na jejich schválení,“ řekl bosonožský starosta Miroslav Sojka.