Dělníci se v hale usídlili na začátku července. „Čistí celý prostor. Když místo fungovalo jako skladiště, bylo rozdělené na menší části. Ty rozebírají," vysvětlil architekt Michal Veselý z občanského sdružení Container41, které se o úpravy bývalého drážního skladiště stará.

Prostor se rozhodl opravit, aby i v horním patře mohl pořádat kulturní akce. „Plánujeme tam výstavy nebo autorská čtení. Z bezpečnostních důvodů především komornější akce, protože vchod je velmi úzký," doplnil.

Dělníci zasklívají v hale veškerá okna. „Podlahy opravujeme, protože jsou v havarijním stavu," upřesnil architekt. Dále dělníci postaví nové příčky.

Podle Veselého jde sice o zásadní opravy, ale nestály příliš mnoho peněz. „Zaplatíme okolo dvaceti až třiceti tisíc korun," upřesnil.

malá amerikaskladiště sloužilo pro náklad ze zámoří, který vlaky přivezly po Severní dráze císaře Ferdinanda
takzvanou halu Malá Amerika navrhli technici Wilhelm Asta a Hartwig Fischel v letech 1894-1897
hala je postavená ve stylu pozdního historismu, pro který je typická kombinace neomítnutých cihel a štukových dekorací

Práce na horním patře bývalého skladiště skončí na začátku podzimu. „Od října plánujeme výstavu, do té doby musí být vše hotové," doplnil architekt.

Kdo se chce do bývalé drážní haly podívat, nemusí čekat. „Na požádání všechny horním patrem provedeme. Třeba se jim prostor zalíbí a rádi tam uspořádají nějakou akci," věří Veselý.

Na nově opravený prostor se těší například Brňanka Kamila Boturová. „Letos jsem tam byla na několika kulturních akcích, chodíme tam i na party. Jediná nevýhoda je tam, že místo není vytápěné a nejsou tam normální záchody," upozornila Boturová.

Hala Malá Amerika patří na seznam kulturních památek. Místo sloužilo jako skladiště a překladiště zboží dováženého do Brna po železnici. „Skladníci tam překládali například ovoce nebo kávu z Jižní Ameriky. V devatenáctém století byla hala jedno z nejmodernějších skladišť v Evropě," zdůraznil drážní historik Mojmír Krejčiřík.