Reagovali na téma velkého průjezdu historickým centrem Brna, které je v poslední době námětem diskusí mnoha Brňanů. „Chceme se podívat, kdo by tam měl být hlavní, zda auta nebo chodci. Vnést otázku, zda vjezd pro zásobování nemá být omezený jen na ráno a přes den ulici nechat pro pěší,“ přiblížil Kunc.

Výsledky pondělního měření chtějí zveřejnit ještě tento týden. „Je nejvyšší čas otevřít debatu o tom, že se má Masarykova ulice vrátit lidem a fungovat hlavně pro pěší,“ doplnil Kunc.

Nadhledová vizualizace přístaviště od Sdružení Pelčák a partner architekti a HBH Projekt.
Parky a promenády. Podívejte se, jak si architekti představují okolí silnice X43

Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl o jejich snaze ve středu nevěděl. Jak už Deník Rovnost informoval, město novou koncepci vjezdů do centra spustí v září. „Rozdělíme ho do devíti zón po obvodu centrálního náměstí, přes které lidé neprojedou bez toho, aby přímo tam měli nemovitost. Součástí budou kamery kontrolující vjezdy. Nyní je centrum jedna zóna, kterou řidiči libovolně projíždí,“ uvedl Kratochvíl.