Inspiroval se sběratelskými karetními hrami. „Chceme lidem zpřístupnit naši vědu. Představy o tom, čím se zabýváme, jsou totiž často zkreslené," říká student archeologie.

Proti sobě hrají nejméně dva hráči. „Každý si pro hru vytvoří vlastní balíček z karet ze své sbírky. Cílem je získat co nejvíc výzkumných bodů vykládáním a kombinací karet," říká muž.

Karty ze základní edice rozdělili autoři do čtyř kategorií. „Jsou na nich lokality, archeologové, artefakty a události. Na každé je napsané, jak ji hrát. Abychom hráče zároveň vzdělávali, obsahují i popisek o daném místě, člověku či věci," přibližuje Hlavica.

Myšlenka pochází z roku 2012. „Byl jsem na archeologickém výzkumu a dostal jsem nabídku zúčastnit se jednoho projektu. Měl jsem vytvořit komiks, ale to se mi moc dělat nechtělo, protože neumím kreslit. Už jsem měl v hlavě nápad na hru, tak jsem si sedl a udělal návrh karty. Řekli mi, že je to zajímavé, ale nebyly na to peníze," říká.

Musel proto ještě počkat. Tým, který hru vytvořil, vznikl na začátku loňského roku. „Všechny ilustrace jsou od studentů archeologie," dodává Hlavica. Problém byl ale znovu s penězi. „Museli jsme se na to složit. Proto jsme tiskli až v lednu. Že se to povedlo, je malý zázrak. Nyní spoříme na další edice," vysvětluje.

Hru společně s ostatními vylepšuje. „Máme stránky na facebooku, kde zjišťujeme od hráčů, co udělat dál nebo jinak. Myslel jsem, že to bude jen komorní hra pro kolegy, ale zájem je velký," dodává.